Tullverket söker ny medarbetare till Verksamhetsservice

Tullverket söker ny medarbetare till Verksamhetsservice

Arbetsbeskrivning

Inom Verksamhetsservice Göteborg blir du en del av ett team på 7 personer där du erbjuds ett varierat och spännande arbete med service som vår gemensamma ledstjärna.

I teamet finns olika grundkompetenser vilket utgör grunden för det gemensamma tjänsteuppdraget. Nu söker vi dig som trivs bäst i en varierad praktisk och administrativ roll med fokus på struktur och ordning och reda. 

Om verksamheten: 

Administrationsavdelningen ansvarar inom Tullverket för områdena inköp & upphandling, lokaler samt intern service. Avdelningen ansvarar även för Tullverkets miljöledningssystem. Avdelningen består av en stab, tre nationella enheter och har ca 55 anställda.

Enheten för verksamhetsservice leds av enhetschef och har tre ansvariga chefer i en geografisk indelning: syd, väst, öst/nord samt en verksamhetssamordnare.

Verksamheten ansvarar för förvaltning av myndighetens lokaler, fordon, beklädnad, verksamhetsskydd och tjänstekort samt ska utveckla, förvalta, tillhandahålla och säkra verksamhetsbehovet av ändamålsenlig och effektiv verksamhetsservice. Inom ramen för enhetens uppdrag ingår även utveckling- & förvaltning av framtidens kontorslösningar. Enheten har också viktiga ansvars- och arbetsuppgifter kopplat till kontinuitetsarbete och särskilda händelser. 

Enheten för verksamhetsservice består av ca. 30 medarbetare som har sin geografiska placering på olika platser i landet, främst i Stockholm, Malmö och Göteborg.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Arbetsuppgifterna är varierande med fokus på att underlätta vardagen för övriga funktioner inom Tullverket. Din arbetsdag utgår från kontoret i Göteborg där du i din roll kommer arbeta med bland annat drift o underhåll av våra fastigheter i västra Sverige.

Du kommer att arbeta med både praktiskt utförande som med planering av underhållsarbeten runt om i våra fastigheter där bland annat årliga inventeringar och ronderingar ingår.   

I rollen arbetar du även med hantering av nycklar, passagesystem och varierad kontorsservice såsom fakturahantering, tjänstekortshantering och posthantering. Du kommer självständigt att få driva mindre uppdrag/projekt med varierande tidsramar.

Som en del av ett team är man behjälplig med samtliga sysslor som förekommer i verksamheten vilket även innefattar: hantering av tullverkets fordon, kontorsservice, reception m.m.

Kvalifikationer:


• minst en 3-årig gymnasieutbildning
• minst 2 års erfarenhet av arbete som av arbetsgivaren bedöms liknande
• mycket god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt i svenska
• god förmåga att uttrycka dig muntligt i engelska
• mycket goda kunskaper i Officepaketet
• körvana och körkort minst *B*.

Meriterande:


• erfarenhet av fastighetsservice
• självständigt ansvarat för mindre uppdrag/projekt
• tidigare erfarenhet av att agera beställare gentemot fastighetsägare och serviceleverantörer  
• erfarenhet av arbete med olika typer av kontorslösningar såsom fast, flex, aktivitetsbaserad m.fl. 

För att trivas och ge en god service i rollen hos oss behöver du:


• ha ett gott bemötande och vara serviceinriktad
• trivas med att jobba flexibelt och prestigelöst i ett team
• vara ansvarstagande, noggrann, professionell och anamma självledarskap
• ha god fysisk förmåga (tunga lyft förekommer).

Det är viktigt att du klarar av att hantera stressiga perioder men också kunna ta initiativ och driva förbättringsarbete vid lugnare perioder.

Du finner din drivkraft och arbetsglädje i att ge en god och professionell service.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Referensnummer: PER 2021-583. 

Placeringsort: Göteborg.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll och enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Innan en anställning kan komma i fråga kommer du att drogtestas och vi genomför även en bakgrundkontroll. 

Tjänsten är tillsvidare men inleds med 6 månaders provanställning.

För mer information och ansökan

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Mattias Johansson, mattias.johansson@tullverket.se. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. 

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Mats Hansson, tel. 031-63 38 86 och för Saco-S, Anneli Mannerbjörk, tel. 031-63 37 06.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 2:a augusti 2021. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

 

 
Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 300 anställda och leds av generaltulldirektör Charlotte Svensson.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tullverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2021
  • Ansök senast: 2 augusti 2021

Liknande jobb


Vaktmästare, vikariat

24 april 2024

23 april 2024

16 april 2024