Tullverket söker verksamhetssamordnare

Tullverket söker verksamhetssamordnare

Arbetsbeskrivning

Administrationsavdelningen ansvarar inom Tullverket för områdena inköp & upphandling, lokaler samt intern service. Avdelningen ansvarar även för Tullverkets miljöledningssystem. Avdelningen består av en stab, tre nationella enheter och har ca 55 anställda.

Enheten för verksamhetsservice leds av enhetschef och har tre ansvariga chefer i en geografisk indelning: syd, väst, öst/nord.

Verksamheten ansvarar för förvaltning av myndighetens lokaler, fordon, beklädnad, verksamhetsskydd och tjänstekort samt ska utveckla, förvalta, tillhandahålla och säkra verksamhetsbehovet av ändamålsenlig och effektiv verksamhetsservice. Inom ramen för enhetens uppdrag ingår även utveckling- & förvaltning av framtidens kontorslösningar. Enheten har också viktiga ansvars- och arbetsuppgifter kopplat till kontinuitetsarbete och särskilda händelser. 

Enheten för verksamhetsservice består av ca. 30 medarbetare som har sin geografiska placering på olika platser i landet, främst i Stockholm, Malmö och Göteborg. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter 

Rollen som verksamhetssamordnare innebär att du fungerar som internt stöd till enhetens utvecklingsarbete i syfte att öka såväl effektivitet som kvalitet. Vi arbetar processinriktat med fokus på leverans till våra olika intressenter vilket kräver samordning av våra projekt- & uppdrag. Verksamhetssamordnaren kommer även att bistå chef med intern kommunikation, benchmarking, interna utredningsuppdrag samt processutveckling. 


• Verksamhetssamordnaren medverkar till god intern samordning samt att utveckla och upprätthålla kontakter med avdelningens övriga enheter och funktioner samt aktuella intressenter inom Tullverket.
• Samordnar enhetens utvecklingsarbete; att utreda, dokumentera samt analysera.
• Identifiera hur vi kan anpassa, utveckla och kvalitetssäkra metoder, arbetssätt och rutiner inom enheten.
• Bistår enhetens chef med olika underlag, sammanställningar och planer. 

Verksamhetssamordnaren är underställd enhetschefen och ingår i enhetens chefsgrupp. 

Vi söker dig som har:    


• Akademisk utbildning inom ekonomi, marknadsföring, kundservice, logistik eller lokalförvaltning alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• God kännedom om Arbetsmiljöverkets förskrifter (AFS) – fysisk arbetsmiljö.
• Erfarenhet av arbete inom området Facility Management.
• Erfarenhet av arbete med olika typer av kontorslösningar (ABW, Flex, fast m.m.).
• Erfarenhet av hur IT och lokaler samverkar för att möjliggöra verksamhetsnytta på en arbetsplats.
• Erfarenhet av att följa upp verksamhet, analysera resultat och föreslå förbättringsåtgärder.
• Erfarenhet av skriftlig dokumentation såsom PM, rapport, styrande och stödjande dokument m.m.
• Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska
• Goda kunskaper i Microsoft Officepaket.
• Körkort minst *B*. 

Det är meriterande om du har: 


• Erfarenhet i förändringsledning.
• Erfarenhet av avtalsförvaltning.
• Erfarenhet av att medverka i projekt.
• Erfarenhet av att leda workshops.
• Kunskaper inom kommunikation
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem.


Personliga egenskaper

Vi söker dig son har ett helhetsperspektiv på verksamheten, god analytisk och strategisk förmåga samt motivation att bidra till att bygga och utveckla verksamheten, Du har vana av att planera, organisera och prioritera ditt arbete, är lösningsorienterad och har lätt för att se möjligheter även i komplexa situationer. Du har mycket god samarbetsförmåga, hög integritet, är flexibel, noggrann, kommunikativ och lyhörd. Du är en stresstålig, stabil och trygg person.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! 

Övrigt

Referensnummer: PER 2021-174.

Placeringsort: Malmö.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet och som en del i rekryteringsprocessen ingår därför säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Innan beslut om anställning fattas kommer du att genomgå drogtest.

Tjänsten innebär normalt förtroendearbetstid.

6 månaders provanställning tillämpas.

För mer information och ansökan

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av, Marlena Hansen, tel. 040-661 30 71. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Jan Martinsson, tel. 040-661 33 99, och för Saco-S, Cathrine Hobler, tel. 040-661 33 64.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 14:e mars 2021. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

 
Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, vi bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 300 anställda. Generaltulldirektör är Charlotte Svensson.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tullverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2021
  • Ansök senast: 14 mars 2021

Liknande jobb


Arbetsmarknadskonsulent

17 november 2021

17 november 2021

Utredare särskilt stöd

Utredare särskilt stöd

16 november 2021