Två controllers till analysenheten på huvudkontoret i Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Vi ser möjligheter, gör du?

Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.

Tjänsterna är placerade på analysenheten, som arbetar med Kronofogdens omvärldsbevakning och verksamhetsstatistik, planering och uppföljning, budget- och portföljstyrning samt tillhandahåller controllerstöd till verksamhetens chefer.

Vi samarbetar nära med produktionsavdelningen och de andra avdelningarna på huvudkontoret för att lämna stöd för myndighetens styrning.

Din närmaste chef är chefen för Kronofogdens analysenhet.

 

Ditt nya jobb

Vi söker en controller för att stödja chefer i kärnverksamheten. Du ansvarar för att tillsammans med cheferna planera och följa upp verksamhet och budget. I denna tjänst ingår också projekt- och portföljstyrning av utvecklingsprojekt. Verksamhetsuppföljningen omfattar bland annat ärendevolymer, resurser, sjukfrånvaro, verksamhetsmål, utvecklingsarbete, samt risker och nyckelkontroller inom ramen för intern styrning och kontroll.

Rollen förutsätter ett nära samarbete med de chefer som du stödjer och med andra controllers på analysenheten. Du medverkar i myndighetsövergripande arbeten som t.ex. årsredovisning och bidrar till att utveckla metoder, modeller och anvisningar inom planering och uppföljning.

Tjänsten är ett sex månaders vikariat med möjlighet till förlängning, för att ersätta en kollega som ska vara tjänstledig för att prova annat statligt arbete.

 

Vi söker också en controller till funktionen planering och uppföljning. Inom funktionen ansvarar man för myndighetens processer som rör planering och uppföljning av myndighetens verksamhet. Inom ramen för tjänsten förekommer också utredningsuppdrag samt att sammanställa, analysera och publicera statistik. Uppdraget innebär samverkan med andra avdelningar och enheter. Även inom detta område medverkar du i myndighetsövergripande arbeten som t.ex. årsredovisning och bidrar till att utveckla metoder, modeller och anvisningar inom planering och uppföljning.

Tjänsten är ett 12 månaders vikariat med möjlighet till förlängning, för att ersätta en kollega som ska vara tjänstledig för att prova annat statligt arbete.

 

Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?

 Din bakgrund för controllertjänsten som stöd till chefer


• Akademisk examen, förmodligen inom ekonomi
• Det förekommer att verksamhetscontrolling och finansiell controlling bedrivs uppdelat. Du ska ha minst tre års erfarenhet av det som du har arbetat mest med och minst ett års erfarenhet av det som du har arbetat minst med.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som controller i statlig verksamhet, särskilt från en större myndighet.

 

Din bakgrund för controllertjänsten inom planering och uppföljning


• Akademisk examen inom ekonomi, statistik, nationalekonomi eller annan samhällsvetenskaplig examen.
• Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

 

Dina egenskaper

Som person är du drivande och analytisk, resultatinriktad och självgående. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har god samarbetsförmåga.

Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför vill vi att du ser positivt på förändringar och visar en vilja att bidra till effektiva lösningar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Information

Visstidsanställning sex månader med möjlighet till förlängning för controllertjänsten som stöd till chefer i kärnverksamheten och visstidsanställning 12 månader med möjlighet till förlängning för controllertjänsten till planering och uppföljning.

Observera att intervjuer kommer att ske under vecka 34 och 35.

Tillträde enligt överenskommelse.

Placering i Sundbyberg.

Urvalstester kan komma att användas.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronofogdemyndigheten .
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 juli 2018

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

.
., .

Liknande jobb


29 april 2024

26 april 2024

26 april 2024