Två driva business controller sökes till Jollyroom, i Gbg eller på distans

Två driva business controller sökes till Jollyroom, i Gbg eller på distans

Arbetsbeskrivning

Business controller
År 2020 blev ett starkt tillväxt- och lönsamhetsår för Jollyroom och vi startar det nya året med en hög försäljningstakt. Vi har en spännande tid framför oss då fler och fler nya kunder hittar vägen till våra nätbutiker. I takt med vår tillväxt har det skapats ett behov av att stärka upp vår controllerfunktion med fler kollegor. Vi söker två business controllers i ett första steg, för att på sikt öka och bredda teamet ytterligare.
En av tjänsterna riktar sig mot vår inköps- och marknadsorganisation. Här arbetar du nära nyckelrollerna och driver ett starkt lönsamhetsfokus där du utmanar och främjar kostnadsmedvetande och hjälper avdelningarna att nå vinstmål genom kostnadskontroll, analys och uppföljning. Du har en central och viktig roll i den intäktsdrivande verksamheten och stödjer försäljningen genom att ha en klar överblick över aktuella kampanjer och de effekter de har på trafiken till våra sajter. Rollen innefattar även:
Proaktivt söka uppdaterad kunskap om branschtrender för att implementera nya strategier.
Spåra besökartrafik och konvertering i nätbutikerna.
Övervaka resultat av aktiviteter på trafik och försäljning för att utvärdera framgång och lönsamhet för marknadsföringsinitiativ.
Stödja teamen i planering och prognosbudget för projekt, med analyser och slutsatser som används för framtida kampanjer och aktiviteter

Den andra tjänsten riktar sig mot Operations och logistik vilket innefattar avdelningarna lager och kundservice. Här kommer du ansvara för att följa upp nyckeltal och resultat för verksamheten både på en operativ och strategisk nivå. Dessutom kommer du stötta verksamheten i projekt och då främst med beräkningar hur arbetet ska dimensioneras framåt. Rollen innefattar även:
Utmana och stötta direktrapporterande chefer med resultat och nyckeltal
Uppföljning av kostnader och kvalitet för våra transporter samt produktion
Ta fram och produktionssätta verktyg och nyckeltal för verksamheten
Stötta, och i vissa fall, leda effektiviseringsprojekt inom Operations

Gemensamt för tjänsterna:
- Utveckla och implementera metoder och spårningssystem för att öka effektivitet och minska kostnader.
- Följa upp och rapportera KPI:er och mål kopplade till avdelningens budget och projekt.
- Arbeta med interna system för rapportering och uppföljning.
- Sammanställa vecko- och månadsrapporter.
- Leda projekt som driver lönsamhet inom ramen för vår långsiktiga strategi.
Du rapporterar till CFO och ingår i ett team om fyra controllers.
Vi söker dig som har:
- Relevant examen från högskola/universitet
- Flera års erfarenhet som controller, inklusive P&L, budget, prognoser etc.
- För tjänsten riktad mot marknad och inköp söker vi dig som har minst 5 års erfarenhet av detaljhandel eller e-handel. För tjänsten riktad mot logistik söker vi dig som har minst 5 års erfarenhet från transport- och/eller logistikbranschen.
- God förmåga att analysera och balansera affärsbehov och kostnadsmedvetande.
- Förmåga att tänka och arbeta strategiskt; kunna planera framåt och förutse möjligheter.
- Avancerade kunskaper i Excel.
- Meriterande om du har arbetat i en roll som kombinerar controlling och IT - och på så vis är van vid att hantera/analysera stora datamängder etc.
Som person är du noggrann, strukturerad och detaljorienterad. Du gillar problemlösning och har god förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Du har relevant och spännande erfarenhet med dig i din verktygslåda som hjälper dig att arbeta självständigt, ta initiativ och driva frågor internt.
Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet med hög utvecklingstakt i en spännande framtidsbransch
- Goda möjligheter att växa med bolaget
- Stort eget ansvar med möjlighet att utforma organisation och processer
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och kontakt:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111. I november flyttade hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt restaurang och gym för alla medarbetare. Alternativt på distans inom Sverige vid rätt kompetens för rollerna.
- Kontakt & frågor: Therese Wassén på HR via therese.wassen@jollyroom.se
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:
Vi sålde varor för 300 miljoner i november -> https://dagenslogistik.se/90-procents-tillvaxt-for-jollyroom/
Vi anställde 200 personer inför julhandeln -> https://www.ehandel.se/jollyroom-fick-5000-ansokningar-raknar-med-en-halv-miljon-order
Vi vann årets logistiketablering 2020 -> https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Terese Fernbring

Personalansvarig Terese Fernbring

Terese Fernbring

HR assistent Nicole Berger

Nicole Berger

HR Generalist Louise Bichler

HR Nicole Berger

Personalchef Terese Fernbring

HR Chef Terese Fernbring

Personalchef Terese Fernbring
0739808240

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JOLLYROOM AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 18 februari 2021

Besöksadress

Argongatan 11
Mölndal

Postadress

Argongatan 11
Mölndal, 43153

Liknande jobb


28 november 2023