OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår IT-miljö Sigtuna kommun har drygt 100 servrar centraliserade för alla förvaltningar.Vi har ett switchat fibernät med ett 50-tal accesspunkter.Novellmiljön håller på att migreras och bli Microsoftbaserad.Tunna klientmiljön med Citrix blir allt mer dominerande i skolorna och vidare planeringar till vissa administrativa förvaltningar görs.Antalet användare uppskattas för närvarande till ca 900 personer fördelar på drygt 650 klienter inom administrationen.Inom skolnätet finns 9000 användare fördelar på 1800 klienter och de använder samma nätverksstruktur.Det huvudsakliga klientoperativet är Windows XP.Vår IT-organisation består idag av 10 personer som arbetar i grupper med olika fokus områden.Dessa är First line, Desktop, Infrastruktur och Integration.Detta innebär allt, från PC:s, servrar och kommunikation samt service, support och administrativa uppdrag, till strategisk planering och implementering av nya system.Denna tjänst är placerad inom First line gruppen primärt på vår Helpdesk.Vi ställer även höga krav på dig som person så du måste ha ett trevligt, korrekt och professionellt bemötande och hantering av kund och gilla att jobba med och för andra människor.Inom Sigtuna kommun har vi länge använt oss av den senaste edge tekniken i stor skala.Det är en kreativ och inspirerande arbetsplats för personen med det lilla extra.Utvecklingsmöjligheterna finns och är en levande del av personalpolitiken inom avdelningen.Vi kan erbjuda en spännande och utvecklande miljö där kompetensutvecklingen uppmuntras och stöds.Dina arbetsuppgifter .Traditionell kundsupport (Helpdesk) .Beställningar av hård och mjukvara .Komplex katalogtjänst administration .Lösa ärenden direkt vid första samtal med kund .Dokumentation är en del av vardagen .Följa upp och återkoppla ärenden mot kund .Prioritera ärenden för gruppen .Att ge ett trevligt, korrekt och professionellt bemötande och hantering av kund Dina kvalifikationer Minst ett års erfarenhet av: .Helpdesk support mot stora organisationer .SMS administration .Administration av terminalservermiljöer (Citrix eller MS TS) .Administration av stora katalogstrukturer med avancerad rollhantering Övriga krav/önskemål .Utpräglad känsla för service .Kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt .En god samarbetspartner och kunna fungera bra i grupp .Utpräglat sinne för planering, prioritering och dokumentation .Följa utvecklingen inom ditt kompetensområde, där du kan se fördelar av nya metoder eller verktyg på ett fördelaktigt sätt som ger effektiviseringar .Kunna hantera problemställningar av olika karaktär, även under hög stress och högt tempo .Fungera som en god beställare mot leverantörerna .Att ge ett trevligt, korrekt och professionellt bemötande och hantering av kund Då avdelningen är relativt liten består arbetsuppgifterna också av att arbeta med de flesta arbetsuppgifter som förekommer på en IT-avdelning.Flexibilitet och kreativitet är givetvis ett måste.Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid.