Två Telefonister/systemadministratörer

Arbetsbeskrivning

FÖRVALTNINGSAVDELNINGEN Mer information om Regeringskansliets verksamhet finns på www.regeringen.se RK SERVICE/TELEFONI RK SERVICE/TELEFONI SÖKER TVÅ TELEFONISTER/SYSTEMADMINISTRATÖRER (VISSTIDSANSTÄLLNING) Arbetsuppgifterna Samtliga befattningar inom Telefoni Kundtjänst är kombinerade.I de befattningar vi nu söker personal till kombineras uppgifterna som telefonist och systemadministratör.Som telefonist expedierar du samtal i vår telefonväxel MD 110 med Netwise hänvisningssystem.Regeringskansliet är en komplex organisation som hanterar frågor av mycket varierande natur, och du måste vara väl insatt i dess uppbyggnad och arbetssätt.I tjänsten ingår att lämna upplysningar i vissa frågor och biträda Regeringskansliets anställda med koppling av utlandssamtal, telefonkodning och passning. Som systemadministratör tar du hand om beställningar av telefonanknytningar och telefonutrustning, flyttärenden och felanmälningar m.m. gällande Regeringskansliets cirka 4 500 medarbetare och ger dem det användarstöd de behöver för att kunna utnyttja utrustning och teleanknutna tjänster på bästa sätt.En tillkommande arbetsuppgift kan vara att planera och genomföra utbildningar för Regeringskansliets anställda i telefonanvändning och katalogsökning.Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som telefonist eller informatör, lägst en 3-årig gymnasieutbildning, datorvana, god allmänbildning samt intresse för samhällskunskap och informationsfrågor.Du ska ha lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift på en vårdad och tydlig svenska.Goda kunskaper i engelska är ett krav.Kännedom om Regeringskansliets verksamhet är meriterande.Du har tidigare erfarenhet av MD 110 med Netwise hänvisningssystem och abonnentregister och är van att arbeta med ärendehanteringssystem.Vi ser gärna att du har erfarenhet av mobila lösningar, särskilt Office Extension, och har arbetat med telesupport och/eller kundtjänst samt har kompetens inom området företagstelefoni.Arbetet som systemadministratör ställer också krav på ett tekniskt intresse och att du har förmåga att lyssna in användarnas krav och behov och kan omsätta dessa till fungerande lösningar och att du är noggrann och systematisk.Det är viktigt att du har en väl utvecklad känsla för service, har lätt för att skapa kontakt och har förmåga att samarbeta med andra.Samtliga nås via växeln på tel.Tillträde snarast.Befattningarna är tidsbegränsade under ett år.Vi tillämpar individuell lönesättning.Välkommen med din ansökan inklusive din meritförteckning senast den 28 december 2007.Märk din ansökan med FA2007/2038/FAPA.Skicka inga betygskopior- dessa vi vill att du tar med om du blir kallad till intervju..

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

Liknande jobb


15 april 2024

Sommarjobba som agent!

Sommarjobba som agent!

15 april 2024