Två vikarierande nämndsekreterare

Två vikarierande nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill ha ett omväxlande och ansvarsfullt, utvecklande och viktigt arbete. Vi erbjuder dig att arbeta i en liten organisation, där du får möjlighet att med din kompetens arbeta för att utveckla kommunen ännu mer. Aneby kommun är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt, och vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar.

Då två av våra nämndsekreterare kommer att gå på föräldraledighet under hösten, söker vi två vikarier till kommunserviceavdelningen och samhällsbyggnadsavdelningen.

Läs mer om hur det är att arbeta i Aneby kommun: aneby.se/jobbahososs

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att svara för den politiska administrationen i nämndprocesserna och se till att handlingar hanteras på ett korrekt och rättssäkert sätt. Du arbetar digitalt genom hela processen där du bland annat har kommunens digitala dokument- och ärendehanteringssystem till hjälp. Du ansvarar för att förbereda och genomföra utskotts-, kommunstyrelse- samt kommunfullmäktiges sammanträden. Du kommer att svara för sekreterarskapet i samhällsbyggnadsnämnden som är kommunens gemensamma bygg-, miljö- och räddningsnämnd. Du kommer också att arbeta en del med arkivering och handläggning av ärenden.

Ditt sekreterarskap och förvaltningsuppdrag är en viktig länk mot våra förtroendevalda och kommuninvånare.

Kommunförvaltningen i stort arbetar med att effektivisera och digitalisera sina processer. Idag arbetar vi med våra ärenden i ett par olika digitala system och via en mötesapplikation. Du blir en viktig nyckel i arbetet för att digitalisera förvaltningens processer. I arbetsuppgifterna ingår även diarieföring, posthantering och allmän administration. Avdelningen har ett pågående och långsiktigt utvecklingsarbete där vi strävar mot effektivisering, digitalisering och nya lösningar. Vi ser gärna att du bidrar till utvecklingsarbetet och vågar tänka nytt!

Den ena tjänsten är placerad i kommunserviceavdelningen och administrativa enheten, den andra tjänsten är placerad på samhällsbyggnadsavdelningen men där kommer del av arbetet att utföras inom administrativa enheten. Vi arbetar nära varandra!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning mot statsvetenskap, juridik eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Förmåga att leda dig själv i ditt dagliga arbete på ett strukturerat sätt, kan hantera flera processer samtidigt och få saker gjorda.
• Du har en förmåga att kunna organisera, prioritera och strukturera arbetsuppgifterna på ett enkelt och effektivt sätt.
• Utvecklad kommunikativ förmåga, du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.
• Du bör ha kunskap inom relevant lagstiftning; kommunal-, förvaltnings-offentlighets- och sekretesslagstiftning.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, gärna i kommunal sektor. Är du dessutom känd för att vara en god team-spelare är det riktigt bra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Marianne Gustafsson
0380-46217
Arbetsledare kök Kalle Tegenfeldt
0380-46316
Kommunikationschef Torbjörn Sundbrandt
0380-46218
Upphandlingschef Johanna Evegren
0380 46 300
HR Controller Erik Havemose
0380-46 100
Avdelningschef Kommunstödsavdelningen Marianne Cederqvist
0380-46273
HR Controller Erik Havemose
0380 46 214
Avdelningschef Kommunserviceavdelningen Marianne Cederqvist
0380-46273
Chef Kostenheten Kalle Tegenfeldt
0380-46316
Avdelningschef kommunserviceavdelningen KSA Marianne Cederqvist
0380-462 73

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 48 Aneby
None

Postadress

Storgatan 48
Aneby, 57822

Liknande jobb


15 april 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

31 januari 2024

11 februari 2024

8 februari 2024