Tysktalande Customer Advisor till Rapunzel Of Sweden

Tysktalande Customer Advisor till Rapunzel Of Sweden

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Customer Advisor teamet hos Rapunzel växer och vi söker efter en tysktalande och serviceinriktad person med ett intresse för beauty. Här välkomnas du till en innovativ organisation med snabba beslutsvägar, en kultur som präglas av glädje, högt i tak och en vilja att alltid förbättras och ligga steget före. Du kommer att arbeta på Rapunzels fina huvudkontor, med fantastik utsikt, i Stockholm.

Detta är en heltidstjänst. Du blir under de första 6 månaderna anställd som konsult hos oss på The Place, med ambitionen att därefter gå över i anställning hos kunden.

Är du perfekt för den här rollen men letar efter ett deltidsjobb? Toppen! Vi söker faktiskt också efter en tysktalande Customer Advisor på deltid. Du hittar tjänsten bland våra lediga jobb: theplace.se/sok-jobb/ 

Om rollen och dina arbetsuppgifter

I rollen som Customer Advisor ingår du i ett team av experter vars främsta ansvar är att vägleda och på ett inspirerande sätt sälja och ge service till företagets kunder. Du arbetar i ett nära samarbete med både marknads- och säljavdelningen. Du arbetar med extern kommunikation med syfte att nå nya potentiella kunder och hanterar inkommande samtal och frågor. Till företagets tyska och svenska marknad kommer du sträva efter att alltid leverera kundservice i världsklass.

Dina ansvarsområden i rollen som Customer Advisor är:

• Arbeta med service B2C och B2B genom olika kanaler, som telefon, chatt, email, sociala medier och Trustpilot mot den tyska och svenska marknaden
• Ge expertrådgivning för onlinekunder
• Hantera orderflöde, transaktioner, leveranser, returer och reklamationer
• Hantering av administrativa kundservicerelaterade uppgifter
• Tillsammans i teamet arbetar ni kontinuerligt med målsättningar inom kundnöjdhet

Därför är du rätt för den här rollen

Vi tror att du är en person som har service ut i fingerspetsarna och brinner för att ta kundkommunikationen till nya höjder. Du är rådgivande och får kunder att känna sig trygga med ditt bemötande. Du har en mycket god social kompetens och är en serviceinriktad teamspelare. Med stort engagemang tar du dig an utmaningar och att lösa olika typer av problem. Vidare är du strukturerad, noggrann, har en positiv inställning samt sprider härlig energi runt omkring dig. Har du dessutom ett brinnande intresse för hår och beauty tror vi att du kommer att tycka tjänsten är extra kul.

Vidare har du:

• Flytande kunskaper i tyska, både i tal och skrift
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Avslutad gymnasial utbildning
• 1–2 års erfarenhet av en servicerelaterad roll där du haft kundkontakt
• Det är meriterande om du har erfarenhet inom frisör/stylist, kundservice och/eller försäljning
• God systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system

Om Rapunzel of Sweden

På Rapunzel of Sweden skapar vi fantastiska hårdagar, varje dag! Med 15 års expertis i branschen, passion för kundservice och med ett brett sortiment av högkvalitativa hair extensions inom permanenta och temporära metoder sträcker sig vårt erbjudande till såväl privatpersoner som frisörer. Våra tjänster och produkter genomsyras av kvalitet och säljs över flera delar av världen.

Idag är vi norra Europas ledande aktör inom hair extensions via rapunzelofsweden.com och har belönats med flertalet priser och utmärkelser genom åren. Vi har även egna salonger i Sverige och Finland, där våra experter med trygg hand förverkligar våra kunders hårdrömmar, varje dag.

Trots den blomstrande framgången har vi aldrig tappat fokus. För oss är kvalitet och service alltid högsta prioritet och vi arbetar kontinuerligt med att utveckla och ta fram nya produkter för att våra kunder ska få det allra bästa.

Så, om du är redo att ta dig an rollen som Tysktalande Customer Advisor och vill vara en del av Rapunzels passionerade kundserviceteam så väntar vi spänt på din ansökan. Skicka in ditt CV och ett personligt brev som berättar varför du är rätt person för jobbet. Vi går igenom urval löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig och få möjligheten att lära känna dig bättre!

Lite mer fakta om tjänsten...

• Arbetstider är vardagar 08–17
• De första 6 månaderna är du anställd som konsult via The Place. Därefter är ambitionen att du blir överrekryterad till Rapunzel då behovet är långsiktigt.
• Företaget sitter i fina lokaler på Hammarbybacken 27 i Stockholm

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

 

 

Sökord: Kundtjänst, service, kundtjänstmedarbetare, rådgivare, försäljning, sälj, kundservicemedarbetare, kundservice, beauty, skönhet, frisör, makeup, stylist, tyska, order, Rapunzel

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2023
  • Ansök senast: 5 oktober 2023

Liknande jobb


28 april 2024

27 april 2024

27 april 2024

27 april 2024