Tysktalande Customer Advisor/Kundservice/Kundtjänst - Stockholm

Tysktalande Customer Advisor/Kundservice/Kundtjänst - Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vårt erbjudande:

- En platt organisation med snabba beslutsvägar
- Utvecklingsmöjligheter
- Frihet under ansvar
- Frukost varje tisdag
- Roliga aktiviteter
- Feedbackkultur, coachande ledarskap och en företagskultur där vi bryr oss om varandra!


Om rollen:

Till Pre Collections söker vi just nu en Customer Advisor mot tyska marknaden! Du kommer över telefon att hjälpa bankens tyska kunder att få rätsida på sina ekonomiska utmaningar. Collections uppdrag är att hålla Nordax kreditförluster på förväntad nivå genom att bland annat inom ramar och policys hjälpa kunder med ekonomiska problem.

Rollen innebär i korthet att 👇:

- Hantera kundärenden gällande förfallna fodringar
- Sköta administrativa uppgifter
- Samarbeta med andra funktioner internt





Din Profil:

Vi söker dig som vill vara med på vår fortsatta framgångs- och tillväxtresa! För att du ska ha de bästa förutsättningarna att axla rollen som Customer Advisor ser vi att du har/är:

- Flytande kunskaper i tyska och svenska, i både tal och skrift
- Erfarenhet från liknande roll och trivs med att hantera kunder över telefon
- Strukturerad och noggrann och en duktig administratör
- Du är en positiv och en driven lagspelare


Teamet genomsyras av en hög servicenivå, prestigelöshet och laganda och vi hjälper mer än gärna varandra vid behov.

Vad händer nu?

Vi går löpande igenom ansökningar så vänta in med att söka tjänsten! Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Jill Holmgren, jill.holmgren@nordax.se.

Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.



Praktisk information:

- Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
- Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
- Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas)
- Fast lön 💰
- Arbetstider: 08:30 -17:00 (jun-aug till kl.16)
- Du rapporterar till: Elias Akyol, Team Manager


Ta chansen och var med på vår spännande resa tillsammans med oss på banken med stort 🧡 och snabba 👣.

Om Nordax

Nordax Bank är en ledande nordisk specialistbank som erbjuder privatpersoner in- och utlåning utan säkerhet, bolån samt lån för 60+. Nordax har ca 300 000 privatkunder i huvudsakligen Sverige, Norge och Finland, men erbjuder även sparande i Tyskland och Nederländerna. Sedan januari 2019 äger Nordax även Svensk Hypotekspension AB.

Alltsedan Nordax grundades år 2003 har bolaget vuxit och format en organisation baserad på stort kunnande och engagemang. Genom ansvarsfull kreditgivning hjälper vi människor att göra genomtänkta val för ett liv de har råd med. Under november 2021 slutfördes även förvärvet av Bank Norwegian. Nordax har i och med förvärvet fördubblat sin storlek avseende portfölj och får ytterligare en produkt i form av kreditkort.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordax
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2022
  • Ansök senast: 21 augusti 2022

Liknande jobb


6 december 2022