Tysktalande ekonomiassistent sökes till Actic

Tysktalande ekonomiassistent sökes till Actic

Arbetsbeskrivning

Är du tysktalande och har tidigare erfarenhet av ekonomi? För Actics räkning söker vi nu en ekonomiassistent som ska arbeta med leverantörsreskontra! Behovet är omgående så sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en ekonomiassistent till Actics kontor i Solna Buisness Park.
Detta är ett konsultuppdrag.

På Actics ekonomiavdelning sitter idag 11 personer och som tysktalande ekonomiassistent kommer man framförallt att arbeta mot Tyskland med leverantörsreskontran. Vi tror att du som söker denna tjänst har tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och är redo att komma in och leverera direkt!

Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 3 månader. Det finns chans till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent på leverantörsreskontra kommer du framförallt att arbeta med det löpande arbetet med fakturafrågor och ha mycket kontakt med leverantörer.

Du kommer till exempel att:


* Löpande arbeta med fakturahantering inom det tyska bolaget genom att registrera, kontera, hantera avvikelser och betala leverantörsfakturor
* Bokslutsarbete kopplat till leverantörsreskontran
* Uppläggning och kontroll av nya leverantörer
* Hantering påminnelser och inkassokrav
* Löpande kontakt med leverantörer och verksamhet via ärendehanteringssystem, telefon och mejl


Tjänsten passar dig som tidigare arbetat i en ekonomiavdelning och som nu söker nya utmaningar. Actic är en organisation som erbjuder både gym, simning och gruppträning i sina anläggningar, drivs du av träning och hälsa så är det givetvis ett stort plus.

VI SÖKER DIG SOM
* Ha tidigare erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning


* Har goda kunskaper i Officepaketet framförallt i Excel
* Kommunicera obehindrat på tyska och engelska då båda språken ansvänds externt och internt på Actic.


Det är meriterande om du…


* Har intresse för system
* Arbetat i systemet Navision tidigare


Som person är du strukturerad, noggrann och flexibel. För att trivas i rollen är du också social och kommunikativ eftersom som du kommer ha mycket kontakt med leverantörer.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående enligt överenskommelse
* Omfattning: 3 månader med chans till förlängning
* Lön: Enligt överenskommelse
* Placering: Solna Buisness Park
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Actics önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2020
  • Ansök senast: 13 juli 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024