Tysktalande helpdeskmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Komet är ett av Sveriges snabbast växande företag inom studentbemanning och rekrytering.Vår styrka ligger i en gedigen kunskap om bemanning och rekrytering men framför allt i ett genuint intresse för att hitta unga talanger.Komet finns idag i Stockholm, Göteborg och Malmö och sedan starten 2005 har vi hjälpt nära 1000 företag och många fler talanger att mötas.Komet söker för Enlights räkning en tysktalande helpdeskmedarbetare för uppdrag under 3-4 veckor.Enlight är en ledande leverantör av globala lösningar och konsulttjänster för tester och certifieringar.Lösningarna gör att kunder kan säkerställa att sina medarbetare, partners och kunder har den kunskap de behöver för att nå sina uppsatta mål.Enlight tillhandahåller ett komplett sortiment av produkter och tjänster för kunskapssäkring.Som helpdeskmedarbetare kommer du att arbeta med användarsupport över telefon och per mail på tyska, engelska och svenska.Är du den vi söker?Vi tror att du som söker har god datavana liksom goda kunskaper inom Microsoft Office och Windows.För att passa i rollen som helpsdeskmedarbetare bör du vara serviceminded, kommunikativ och prestigelös.Eftersom support ges muntligt över telefon liksom skriftligt per mail så är det krav på goda kunskaper inom tyska, engelska och svenska både i tal och skrift.ä Information om uppdraget Start: 25/8 eller 1/9 Arbetstid: Kontorstid Omfattning: Heltid tom 19/9 Detta är ett uppdrag som ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att Du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KOMET
  • 3 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 18 augusti 2008
  • Ansök senast: 24 augusti 2008

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010