OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning Nu behöver vi hjälp av dig som har erfarenhet av teknisk ordermottagning och som talar och skriver tyska flytande. I dina arbetsuppgifter kommer det att ingå att: . hantera kundorder och svara på tekniska frågor via telefon, fax, brev eller e-post, främst från exportkunder . ordererkänna leveranser till kund . vid behov skapa inköpsanmodan . medverka vid ankomstkontroll av produkter till utvalda exportkunder . självständigt hantera logistik på utvalda exportkunder gällande order, leveranser, transporter, försäkringar, sampackning av order med mera samt räkna på frakter. . Vara behjälplig vid översättningar, korrekturläsningar etc. . Vid behov stötta innesäljarna Du blir anställd av Manpower med placering hos kund. För rätt person finns goda möjligheter tilll anställning hos kund. Start omgående. Vem är du? Det är ett absolut krav att du behärskar både engelska och tyska flytande. Du kommer att arbeta på ett mindre företag med familjär stämning tillsammans med 15 andra medarbetare. För att trivas i rollen skall du vara serviceminded, ha ett stort kundfokus och ha förmågan att arbeta självständigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av exportdokumentation. Du kommer att arbeta i ett affärssystem som heter Pyramid. Vad kan vi erbjuda dig? Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid i enlighet med din kompetens samt dina behov och önskemål. Hos oss kan du kombinera tryggheten i en fast anställning med flexibilitet och utmaningar. Genom varierande uppdrag bygger du ett stort kontaktnät och får stor erfarenhet på kort tid. Manpower eftersträvar mångfald Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.