Tysktalande supporttekniker

Tysktalande supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu efter en tysktalande Supporttekniker för att ta del i vår kunds Service Desk i deras IT avdelning. Denna arbetar huvudsakligen med Firstline support inom Incident management samt Service Requests. Detta är en Single Point of Contact och du kommer ansvara för att eskalera och prioritera inkomna incidenter till rätt supportgrupp.

Ditt huvudansvar är att säkerställa hanteringen av inkommande incidenter och Service Requests. Du kommer att ha ansvar att agera enligt IT-avdelningens rutiner och processer. Du kommer ha befogenheter att agera, eskalera och prioritera samt rådgiva inom ramarna för koncernens IT-Polices och -processer.

Som supporttekniker arbetar du i team på Servicedesken och antar följande olika roller inom Servicedesken:

First line - inkopplad i telefonsvarsslinga där registrering och problembeskrivning förs in i kundens ärendehanteringssystem, samt lösning av Incidenter och Service Requests i samverkan med databas.

First line - Back Office, lösning av inkomna incidenter med olika lösningar och samverkan med andra supportfunktioner för hög och snabb lösningsgrad.

Orders - Service Request, konto- och behörighetsbeställningar samt hårdvarubeställningar enligt standardutbud.

OnSite - VIP support för användare på huvudkontor i Göteborg samt lagerhantering på IT avdelningen.

Incident Cordinator - eskalerar och prioriterar Incidenter samt Service Requests i deras ärendehanteringssystem enligt rutiner och processer.

Kompetenskrav:

Lägst IT gymnasium eller likvärdig utbildning mot IT support.

Språk - Tyska i tal och skrift med mycket goda kunskaper/modersmål

Arbete inom IT support.

Felsökning av hårdvara samt applikationer.

Viss Orderhantrering/behörighetshantering och Kundsupport.

Förmågan att förstå kundens problem och översätta det till teknisk lösning.

God teknisk förmåga och hårdvarukännedom inom datorer och skrivare, mobil /ipad

Teamarbete med sammarbetsförmåga, självgående, serviceinriktad, strukturerad och kreativ och med positiv attityd. Uthållig samt flexibel.

Meriterande kompetens:

Projektsamordning och annan IT samordning.

Branscherfarenhet. Internationell support.

Analytisk förmåga med vilja att förbättra och förenkla.

Behärskar Svenska och Engelska i tal och skrift, med mycket goda kunskaper.

Startdatum: Enligt överenskommelse

Längd: Enligt överenskommelse

Plats: Göteborg

Arbetstid: 100%

Språk: Tyska

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Northab
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2020
  • Ansök senast: 19 december 2020

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024