UCS One Business söker lönespecialister

UCS One Business söker lönespecialister

Arbetsbeskrivning

Söker du en bred roll inom löneadministration? Vill du vara en del av ett dynamiskt team som erbjuder möjligheter till personlig utveckling och professionell tillväxt? Då är det dig vi söker!

Om företaget
UCS One Business är en engagerad och nytänkande ekonomibyrå med 80 medarbetare fördelat på våra två kontor i Linköping och Norrköping. Vi verkar efter ord som framåtanda, mod och trygghet. Företaget genomsyras av glada medarbetare och en god sammanhållning – en arbetsplats där alla hjälper varandra.

UCS One Business är ett företag i framkant när det gäller digitalisering och affärsmodeller. Som medarbetare på UCS One Business erbjuds du möjlighet att specialisera dig inom olika affärsområden och att både påverka och utvecklas inom bolaget.
Du ges även stor möjlighet att utveckla dina individuella förmågor inom olika områden som tex, utbildning, systemimplementation, rådgivning, sälj och marknad.

Vi har en stor efterfrågan på våra tjänster och därför söker vi nu lönespecialister till våra kontor i Linköping eller Norrköping. Vi söker framförallt dig som har ett stort intresse för systemfrågor och som skulle vilja ha ett större inslag av det i din roll, men vi söker också dig som vill jobba som ren lönespecialist.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer ha ansvar för hela löneprocessen åt dina kunder. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter kan t ex vara att utbilda, implementera lönesystem och försystem samt ge råd och stöd i lönerelaterade frågor. Vi erbjuder dig möjligheten att lära dig flera lönesystem då vi jobbar i b la Visma lön, Flex Lön och Fortnox.

Hos oss arbetar du med uppdrag mot olika kunder och branscher, där uppdragen kan innebära allt ifrån enstaka insatser till interimsuppdrag hos såväl nya som befintliga kunder.

Våra kunder är av olika storlek, allt ifrån enmansföretag till koncernbolag, vilket ger en stor variation och bredd på uppdrag. Vi kan därmed garantera ett omväxlande arbete med stor möjlighet till utveckling.


Din profil
Hos oss kommer du att ha många interna och externa kontakter vilket innebär att vi söker dig som gillar att samarbeta och trivs med många olika kontaktytor.

Som person är du ansvarstagande och förtroendeingivande med god förmåga att organisera, planera och prioritera ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt.

För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara prestigelös, anpassningsbar och mån om ett bra resultat. Genom din goda kommunikativa förmåga och ditt starka kundfokus är du bra på att sätta dig in i kundens behov och når på så sätt fina kundsamarbeten.

Krav för tjänsten:
• Minst ett års erfarenhet av lönearbete, gärna i en konsultroll
• Examen från YH med inriktning mot lönehantering eller motsvarande erfarenhet
• B-körkort krävs, då kunder på annat ort kan förekomma vilket innebär resor i tjänsten

Meriterande för tjänsten:
• Tidigare erfarenhet av lönearbete i Visma, Fortnox eller Flex HRM
• Systemtekniskt intresse och erfarenhet av implementation av lönesystem
• Goda kunskaper inom Officepaketet
• Behärskar engelska i tal och skrift

Vi erbjuder dig:
• En tjänst som ger dig möjlighet att få jobba med en stor variation av kunder, där du har stor påverkansmöjlighet inom ditt område
• En inspirerande arbetsplats med en unik sammanhållning och goda möjligheter till utveckling i din roll
• En arbetsplats där vi tror på värdet av en sund balans mellan jobb och privatliv, med flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån
• Möjligheten att få vara del av ett affärsområde där du själv har möjlighet att påverka inriktning, koncept och erbjudande
• Fina förmåner som god pensionsplan, möjlighet till utveckling, kortare arbetsdag under sommaren samt både friskvårdstimme, friskvårdbidrag och bonus


Ansökningsförfarande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman, susanne.oman@skill.se alt 013-32 94 08 eller Lena Johansson, lena.johansson@skill.se alt 013-473 20 63.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2023
  • Ansök senast: 2 december 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024