UE4 Utvecklare till Indie-Studio

Arbetsbeskrivning

Tja!


Jag letar efter likasinnade individer för att tillsammans skapa utmanande co-op pc/konsol spel. Sen vill jag även utforska VR och AR för att skapa spel som främjar fysiskt aktivitet (inte nödvändigtvis träningsappar, men exempelvis RPG spel som gör en riktigt motiverad att ta sig ut på långpromenad eller vifta med armarna i VR)


Målet är att på sikt bygga upp en litet indie-team på ca 10 personer med bra samarbete där alla får göra sin röst hörd. Välmående såväl psykiskt som fysiskt är prio före arbetet, så om man inte vill komma in till jobbet någon dag så är det inget krav. Likaså är jobbtiderna flexibla, men har tänkt mig att vi jobbar ca 09-15 med en timmes lunch. Det kommer inte alls att vara något krav, men jag ser gärna att du gillar fysiskt aktivitet och inte har något emot att träna/utföra någon sport med dina kollegor (på arbetstid).


Jobbet kommer att ske i UE4 med perforce som VCS. Jag ställer inget krav på universitetsstudier eller liknande då jag själv är helt självlärd och vet att man kan lära sig allt man vill genom internet. För mig är det viktigaste att man är driven, gillar utmaningar och vill utvecklas varje dag. Självklart är jag mest intresserade av sökande som redan utvecklat egna spel eller gått relevanta utbildningar.


Lönen kommer att hamna på ca 25k brutto till att börja med, men om vi kan leverera ett spel som genererar bra inkomst så delar jag mer än gärna med mig och höjer lönerna så mycket det går. Jag själv har insett att pengar är kul till en gräns, men nu känner jag verkligen inte att pengar är största motivationen.


Lite kort om mig: Kille på 30 år. Drivit AB (första 6 åren med en vän) som har utvecklat mobilappar för barn i ca 8 år, dessa har gått väldigt bra och jag vill nu investera mina intäkter i att skapa spel som jag själv skulle vilja spela. På fritiden gillar jag att klättra, kolla dokumentärer, läsa ny forskning och att träna. Jag är extremt hälsomedveten då jag haft problem med IBS i princip sen jag föddes.


Jag började sitta i UE4 i början av juni 2020 för att få lite omväxling från app-utvecklandet och blev “hooked” direkt. Jag har sen dess kommit relativt långt med ett spel som jag tycker ska bli extremt roligt att få klart och släppa på steam. Spelet jag jobbar på just nu är en blandning av Dark Souls, Battlerite, Impossible Bosses (wc3 custom map) och Hades (top down, roguelike co-op arpg). Kort YT klipp på hur det mer eller mindre ser ut i skrivande stund: https://www.youtube.com/watch?v=Ul6fxm7HYcg


Jag är en generalist med stort intresse för speldesign, AI och multiplayer. Jag ser även gärna att du är intresserad av olika delar av spelutveckling.


Arbetet kommer att ske på plats, till en början hemma hos mig men jag tänker att vi ska fixa kontor centralt i Uppsala så fort jag hittat rätt folk.


Bifoga ditt CV och varför du tror att du skulle passa för tjänsten. Intervju i person kommer ske hemma hos mig om din ansökan passar det jag letar efter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär

Kontaktpersoner på detta företaget

Omar Hijazi, rektor
018-622 163
Anna Granö, HR-chef
076-209 47 32
Johanna Moberg, Marknadsområdeschef
026-54 66 31

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala Uppsala
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2020
  • Ansök senast: 14 januari 2021

Besöksadress

Kungsängens Gård
Uppsala

Postadress

Ekeby Bruk 35,
Uppsala, 75275

Liknande jobb


9 december 2020

9 december 2020

Delivery Engineer

1 december 2020

Spelklientutvecklare Javascript

Spelklientutvecklare Javascript

20 november 2020