Undersköterska till korttidsenhet somatik

Undersköterska till korttidsenhet somatik

Arbetsbeskrivning

Tuvängens korttidsboende omfattas av 36 platser fördelat på två enheter, Kompassen och Lotsen. Korttidsenheten har växelvård, korttid/rehabiliteringvård samt flexväxelplatser.
Tuvängen har rehabteam och sjuksköterskor på plats för att ge bästa service till våra gäster.
Även enhetschef och samordnare sitter på samma hus.
Vikariatet avser placering i första hand på Kompassen.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som omvårdnadspersonal på Tuvängen innebär att ha ett professionellt bemötande till boende, anhöriga samt kollegor. Du kommer att stödja boende i deras vardag mot uppsatta mål i genomförandeplanen. Att arbeta med delegering och ta på sig nya delegeringar är nödvändigt likaså att självständigt föra social dokumentation och upprätta genomförandeplaner på dator i Treserva. Det är viktigt att aktivt delta som medarbetare i arbetsplatsens utveckling. Du har möjlighet att söka ombudsroll och specialisera dig särskilt inom ett område där det fortlöpande ges utbildningar.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i ditt arbete på Tuvängens korttidsboende trivs du med att innehållet i arbetet ofta förändras och med att arbeta tillsammans i ett team som lyfter fram varandras styrkor. Att hjälpa våra boende till en meningsfull tillvaro ger energi och glädje. Du är professionell, lyhörd och respektfull i ditt bemötande. Du har hög kunskap inom omvårdnad och ett driv att lära nytt och önskar erhålla nya delegeringar. Alla kollegor förväntas samarbeta på ett flexibelt sätt över huset för att på bästa sätt ta tillvara på varandras kompetens och våra resurser. Det krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid att ha kompetent personal och utbildning som undersköterska är starkt meriterande.
I arbetet krävs att du klarar av att arbeta på delegation av legitimerad personal och har god datorkunskap
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetet förekommer dag/kväll/helg.


ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Sandra Hultén Johansson
0302-52 22 60
Enhetschef Nedzad Deumic
0302-52 23 19
Kommunal Kommunal
0302-52 14 68
Enhetschef Malin Friberg
0302-52 14 26
Enhetschef Lisa Hellsten
0302-52 19 59
Verksamhetschef Äldreomsorg Soledad Danielsson
0302-522385

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun, Äldreomsorg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Besöksadress

Brobacken 1 Lerum
None

Postadress

None
Lerum, 44380

Liknande jobb


16 maj 2024

Undersköterska till hemtagningsteamet

Undersköterska till hemtagningsteamet

15 maj 2024