Undersköterskor till Hemvårdsområde Bråten/Lockerud/Lugnås-Leksberg

Undersköterskor till Hemvårdsområde Bråten/Lockerud/Lugnås-Leksberg

Arbetsbeskrivning

Sektor stöd och omsorg är en av fem sektorer i Mariestads kommun. I sektorn ingår avdelningarna vård och omsorg, individ- och familjeomsorg samt arbetsmarknad.

Sektor stöd och omsorg är en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den förmåga som finns hos varje människa. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till de personer vi möter är starka ledord för kvalitet inom socialt arbete i Mariestads kommun.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi två stycken undersköterskor som vill arbeta i hemvårdsområde 2 som innefattar grupperna Bråten/Lockerud/Lugnås-Leksberg

Att arbeta som undersköterska i hemvården innebär att du ska stötta personer med olika behov i deras hem. Arbetsuppgifterna utgörs av personlig omvårdnad, delegerade sjukvårdsuppgifter, hushållssysslor och service.
Förutom brukarkontakterna har du ett nära samarbete med främst dina undersköterskekollegor men även med samordnare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsterna krävs att du är utbildad undersköterska och att du har körkort.

Vi söker dig som är trygg i det enskilda mötet med brukaren och har god förmåga att arbeta självständigt. Du har en god samarbetsförmåga och har lätt att arbeta och kommunicera med personer inom och utanför din arbetsgrupp.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Som nyanställd får du en individanpassad introduktion och vid behov ges utbildningar inom bemötande, delegering och hygien/förflyttningsteknik.

Vi arbetar på ett fyra-veckors schema med tjänstgöring varannan helg.

Rekrytering sker löpandes så dröj inte med att skicka in din ansökan.

ÖVRIGT
Mariestads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Den som söker tjänst inom sektor Stöd och Omsorg ska före erbjudande om arbete lämna utdrag från Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Kravet på registerkontroll gäller för samtliga, oavsett vilken tjänst inom sektorn som avses, anställningens tjänstgöringsgrad eller period. Den som endast sökt men inte erbjudits tjänsten behöver alltså inte lämna något utdrag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mariestads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk i annonsen, inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

IFO-chef Anette Karlsson
0501-756310
Enhetschef Annsofie Hermansson
0501-75 50 33
bitr Vård och Omsorgschef Britt Johansson
0501-75 63 60
Enhetschef Bemanningsenheten Annsofie Hermansson
0501-75 50 33
Individ- och familjeomsorgschef Anette Karlsson
0501-756310
Enhetschef Sofia Axelsson
0501-756442
Team-ledare Anne-Marie Kjaergaard
0501-75 67 79
Enhetschef Carina Eriksson
0501-756496
Tf Enhetschef Katrin Jedselius
0501-756603
Enhetschef Lena Myrén
0501-756670

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkogatan 2, 54286 Mariestad MARIESTAD
None

Postadress

Kyrkogatan 2
MARIESTAD, 54286

Liknande jobb


14 maj 2024