OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet Universitetslektor i Reklam och PR - med inriktning mot konsumentbeteende (heltid)vid Institutionen för reklam och PR. Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna avser i första hand undervisning, kursansvar (inkl. kursutveckling och examination) och studierektorsuppgifter, samt forskning inom ämnesområdet och övrigt institutionsarbete. Behörighetskrav Behörig att anställas som lektor är den som avlagt doktorsexamen och visat vetenskaplig skicklighet inom ämnesområdet eller närliggande ämnesområden, samt har pedagogisk skicklighet. Vidare skall sökanden ha genomgått adekvat högskolepedagogisk utbildning om minst 7,5 högskolepoäng eller uppnått motsvarande kompetens på annat sätt. Som allmänt behörighetskrav gäller att sökanden skall ha såväl förmåga att samarbeta som den förmåga och lämplighet i övrigt som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl. Bedömningsgrunder Särskild vikt tillmäts vetenskaplig skicklighet inom ämnesområdet, som kommit till uttryck i olika former av publiceringar, och pedagogisk skicklighet inom ämnesområdet, inkl. kursutveckling och kursadministration. Stor vikt tillmäts förmåga till samverkan med det omgivande samhället och förmåga att informera om forskning. Eventuell önskan att i stället anställas som professor skall tydligt anges i ansökan, varvid särskilt skall dokumenteras undervisningserfarenhet från avancerad nivå och forskarnivå. Fakulteten välkomnar särskilt ansökningar från kvinnor då flertalet av dess lektorer och professorer är män. ___________________________________________________________________________ ANSÖK TJÄNSTEN VIA LÄNKEN NEDAN: http://towork.se/lediga-jobb/Stockholms-lan/Pedagogiska-arbeten/Universitetslektor-i-Reklam-och-PR-konsumentbeteende-Stockholms-Universitet