UPPDRAG - Datasupport finska/norska/danska

Arbetsbeskrivning

Teknisk Supporter med möjligheter till Microsoft MCSE Utbildning

Som en del av Teleperformance Gruppen, är Teleperformance Technical Help, en av de ledande företagen inom service callcenters, CRM, user help desk och outsourcing-lösningar för de internationellt ledande inom informationsteknologi, multimedia och telekommunikationer. Om du trivs med ett högt tempo och utmanande miljö där två dagar inte är lika varandra så har vi en ledig plats för dig. Uppdatera dina nuvarande kunskaper och lär dig nya: kom och arbeta hos oss och för en av våra långvariga klienter, som är nyskapande inom fältet av datorer, bärbara mediaspelare, mjukvara-, hårdvaratillbehör.

Kund Support-teamet ansvarar för att tillgodose förstklassig service till vår klients kunder. Vår klient är en av de ledande inom informationsteknologi som tillverkar datorer och skrivare, och vårt mål är att tillgodose den bästa tänkbara support och service till deras kunder. Som Teknisk Supporter kommer du att vara en nyckelfigur när det gäller vårt företags framgång.

Du kommer att arbeta på vårt kontor i Ljusdal, Sverige och tillgodose teknisk support för finska kunder.

Önskvärda kvalifikationer

Du har dessa kunskaper/erfarenheter:
- Kunskaper inom hård- och mjukvara lösningar
- Förmåga att lösa tekniska problem via telefon är en fördel men inte ett krav; vi kommer att tillgodose den nödvändiga utbildningen.
- Förmåga att kunna arbeta under press och på eget initiativ
- Professionellt bemötande och en känsla för humor är önskvärt
- Förmåga att förstå och hantera web-baserade verktyg
- Välorganiserad, motiverad och punktlig
- Goda kunskaper i engelska språket, både skriftligt och verbalt

Företaget kan erbjuda dig
- Microsoft certifiering (MCSE)
- Utvecklingsmöjligheter inom ett internationellt företag i expansion
- Flytthjälp till Sverige
- Ekonomisk starthjälp (den första månadshyran betald)

Sammanfattning

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010