Uppdrag: Ekonomiassistent

Uppdrag: Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Arctic Paper Grycksbo är ett av tre pappersbruk som ingår i ARCTIC PAPER S.A och har ca 320 anställda. I Grycksbo produceras bestruket träfritt papper för kvalitetsmedvetna kunder som tryckerier, bokförlag, tidningsutgivare, reklambyråer, pappersdistributörer och förpackningsföretag. De övriga bruken är placerade i Munkedal, Sverige och i Kostrzyn, Polen.

Koncernen som helhet producerar både bestruket och obestruket träfritt papper. Produktportföljen inkluderar välkända varumärken som Amber, Arctic, G-Print och Munken. Produktionskapaciteten för de tre bruken är cirka 700 000 ton papper per år. Huvuddelen säljs genom 14 av bolagets egna försäljningskontor i Europa. Arctic Paper S.A. är noterat på börsen i Warszawa sedan oktober 2009 och december 2012 på NASDAQ i Stockholm.

Arctic Paper erbjuder pappersprodukter i premiumsegmentet med fokus på nytänkande, högsta kvalitet och hållbarhet.

Ekonomiassistent hos Arctic paper

Har du ett intresse för ekonomi och sinne för siffror? Vill du växa med oss och lära dig yrket från grunden och vara med på vår resa? Då kan du vara den Ekonomiassistent vi söker!

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent jobbar du med främst leverantörsreskontra, men kanske också löpande bokföring, avstämningar, leverantörs- och kundfrågor. Du får härliga kollegor och kommer få möjlighet att växa in i rollen. Här finns stora möjligheter att ta steg i både yrkesmässig och personlig utveckling!

Du blir anställd hos Lundin & Boström som konsult och uthyrd till Arctic paper i Grycksbo. Uppdraget som är på heltid och dagtid startar så snart du kan och förväntas pågå åtminstone ett år med stora möjligheter till förlängning eller anställning hos vår kund, Arctic paper Grycksbo.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har någon utbildning inom ekonomi alternativt erfarenhet som vi bedömer är motsvarande. Du behöver ha någon kunskap inom yrket samt goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Gärna lite engelska också. Du bör ha någon erfarenhet av att ha arbetat i ett ekonomi-/affärssystem, samt vara ganska duktig på Excel.

Din profil
Vi söker en person som kanske är rätt ny inom området, men vill lära sig och har drivet att efter en initial upplärning kunna arbeta självständigt, men samtidigt har god samarbetsförmåga. Du är noggrann samt har sinne för siffror. Du är en prestigelös, serviceinriktad lagspelare som är nyfiken, öppen och inte är rädd för utmaningar och förändringar i stort och smått. Framförallt så är du en frisk fläkt som också gillar att ha roligt på jobbet och nära till skratt.

Välkommen med din ansökan!

Kontakta rekryteringskonsult Maria Lindström vid frågor,
070-510 12 50, maria.lindstrom@lundinbostrom.se

Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida lundinbostrom.se.

Vi är nyfikna på dig och kommer hantera ansökningarna löpande så ansök så snart som möjligt, men senast 14 september 2022.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lundin & Boström
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2022
  • Ansök senast: 14 september 2022

Besöksadress

Borganäsvägen 42
None

Postadress

Borganäsvägen 42
Borlänge, 78433

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024