Uppdrag inom HR - International Mobility Services, Göteborg

Uppdrag inom HR - International Mobility Services, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi på Jefferson Wells en driven person inom HR som vill arbeta inom International Mobility Services hos vår kund, en välkänd aktör inom fordonsindustrin i Göteborg. I uppdraget får du driva, samordna och hantera den internationella uppdragsprocessen för att säkerställa en smidig övergång för anställda och deras familjer som ska på arbete i utlandet eller komma hit till Sverige. Låter det spännande? Välkommen med din ansökan!

Start: Omgående
Uppdrag: Konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning

Om uppdraget

(IMBP) International Mobility Services (IMS) ansvarar för att tillhandahålla globala mobilitetstjänster och lösningar till vår kund. IMS fungerar som affärsrådgivare och tillhandahåller global mobilitetsrelaterad administration och expertis för långsiktiga och kortsiktiga internationella uppdrag och konsultativ rådgivning för gränsöverskridande arrangemang. Den globala mobilitetsexpertis du kommer arbeta med omfattar områden som utländsk ersättning, beskattning, social trygghet, pension, global försäkring, omlokalisering, invandring, rättsliga krav etc. Det primära ansvaret för en IMBP är att driva, samordna och hantera den internationella uppdragsprocessen för att säkerställa en smidig övergång för anställda och deras familjer.

Uppdraget kräver nära samarbete och samordning med ett antal intressenter såväl som interna och externa partners (leverantörer) som personal, linjeledning, ekonomi, omlokaliseringsföretag, invandring, skatt, globala försäkringsleverantörer etc.
Ansvarsområden inkluderar men är inte begränsade till:

* Säkerställa att kundens internationella uppdragspolicy och process förstås av alla parter - hantera förväntningar och se till att varje intressent är medveten om sin roll i processen och verkställer därefter.
* Styra och övervaka den internationella uppdragsprocessen (frekvent kommunikation med berörda parter)
* Fungera som den främsta kontaktpunkten för lösning av problem relaterade till internationella uppdrag
* Övervaka efterlevnad av policy, process och lagar och identifiera potentiella risker.
* Förbered kostnadsberäkningar, beräkna utländska löner och skapa internationella uppdragsavtal.
* Hålla möten med uppdragsgivare för att presentera villkor och tillhandahålla policytolkning och vägledning.
* Hantera "gå vidare" -uppgifter, hemtransport och lokaliseringsaktiviteter.
* Ad hoc och svensk specifik administration, t.ex. betalningar, fakturering, rapporter osv.) Och underhåll av mottagarens filer och tillhörande elektroniska data.
* Sök proaktivt förbättrings- och effektivitetsmöjligheter
* Ge rådgivande råd, expertis och informationsutbyte / utbildning angående kundens internationella uppdragspolicy, kategorivalg, process- och globala mobilitetsfrågor och / eller lösningar till våra HR-affärspartners / linjechefer.

Vem är det vi söker?

För att lyckas i denna roll bör du trivas av en snabb, ständigt föränderlig arbetsmiljö där globalt samarbete, komplex problemlösning och samordning är extremt viktigt. Du bör vara process- och detaljorienterad såväl som affärsfokuserad för att bygga och underhålla effektiva relationer och professionella nätverk. Du måste vara en mycket effektiv kommunikatör som är bekväm med känsliga diskussioner och förhandlingar där professionalism, konfidentialitet och integritet är avgörande. Detta är ett tillfälle att använda din mänskliga resurserfarenhet för att arbeta i en spännande och utmanande global miljö där ett proaktivt tillvägagångssätt och positivt tänkesätt med service och lösningsfokus är vinnande egenskaper.

Kvalifikationer

* Kandidatexamen i personalvetenskap, HR, Business, eller annat relaterat område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av HR krävs om du inte har utbildning inom området.
* Erfarenhet av att arbeta med global rörlighet
* Flytande svenska och engelska (talar och skriver)
* Förståelse av relationsdatabassystem och molnlösningar
* Office 365 / MS-kontor
* Erfarenhet av att använda tekniska system som SAP (ett plus)
* Meriterande är det om du har egen erfarenhet från att arbeta eller studera utomlands

I rollen är det viktigt att du är bra på att ge rådgivning, har förmåga att bygga utmärkta kundrelationer och arbeta på alla nivåer och kulturer inom organisationen. Det är viktigt att du är service- och lösningsinriktad och har förmåga att arbeta självständigt såväl som en del av ett team för att lösa klienternas problem. Du är kreativ och flexibel för att hantera komplexa frågor.

Om Jeffersom Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Anna Bjellheim på anna.bjellheim@jeffersonwells.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2021
  • Ansök senast: 6 mars 2021

Liknande jobb


HR Business Partner

HR Business Partner

17 mars 2021

HR-partner

HR-partner

17 mars 2021