Uppdragsledare inom Plattformssektionen

Uppdragsledare inom Plattformssektionen

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Till vårt team inom Plattformssektionen söker vi nu en uppdragsledare som har erfarenheter av uppdragsledning, agilt arbete och har ett intresse för teknik. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Sektionen Plattform ansvarar för flera olika produktområden inom plattformsområdet, exempelvis operativsystem, databaser, virtualisering och katalogtjänster. Vi arbetar tillsammans med flera andra grupper inom IT-avdelningen för att säkerställa att behov, förmågor och att leveranser sker på bästa sätt.

Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider.

Utöver vårt friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid.

Andra förmåner finner du här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/



ARBETSUPPGIFTER
I din roll som uppdragsledare kommer du att få vara med och driva utvecklingen av förmågor i tekniska framkanten på myndigheten. Arbeta tillsammans med sektionens specialister och kompetenser från olika delar av IT-avdelningen för att gemensamt leverera mot uppsatt mål. Du kommer att leda team genom att sätta upp långsiktiga och kortsiktiga mål, följa upp leveranserna och hela tiden arbeta med att snabbt kunna ändra riktning om prioriteringen ändras. De förmågor vi levererar kommer utvecklas över tid och ditt ansvar är att leda det arbetet, från ax till limpa en även det driva det långsiktiga arbetet med att upprätthålla och förfina vårt utbud.
Rollen innebära att planera och införa nya produkter eller förmågor. Arbetet innebär också att utveckla processer och arbetssätt.

I din roll kan du stöta på en varierad vardag, en vanlig dag som uppdragsledare kan bl.a. innebära:

• Uppföljning av pågående uppdrag
• Identifiera nya behov
• Sprida information i rätt kanaler
• Delta i nätverk med andra grupper inom avdelningen
• Boka in och styra upp olika möten och forum
• Skapa förutsättningar för ett utvecklingsteam via struktur och tydlighet

Som uppdragsledare kommer man samarbeta frekvent med andra grupperingar internt inom IT-avdelningen, bl.a. vår IT-kundservice, IT-säkerhetsenhet samt andra grupperingar inom framförallt vår enhet för drift och infrastruktur.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Civilingenjörsexamen eller motsvarande utbildning som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
• Något eller några års aktuell arbetslivserfarenhet inom för anställningen relevant område, och med god erfarenhet av samordning av IT-uppdrag / mindre IT-projekt
• Övergripande teknisk förståelse kring IT-infrastruktur
• Erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter
• God förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift
• God förmåga att uttrycka dig på engelska, både i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet från en större IT-avdelning på en myndighet i närtid
• Erfarenhet av agilt arbete
• Erfarenhet av kundrelationer
• Teknisk kompetens kring IT-infrastruktur
• Erfarenhet av arbete med Jira eller liknande ärendehanteringssystem
• Förståelse för nya teknologier såsom container teknologi


Personliga egenskaper
Vi söker dig som gillar att få team att fungera, kan skapa struktur, har energi och motivation och själv hugger i när så behövs. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är proaktiv, målinriktad och har ett serviceinriktat samt lösningsorienterat förhållningsätt till verksamheten, kollegor, chefer och andra som berörs.

För att bli framgångsrik i rollen behöver man skapa samt hantera många, för tjänsten, nyttiga kontaktytor. Du behöver därför ha intresse av både teknik och verksamhet och ha viljan och förmågan att diskutera lösningar utifrån både teknik och verksamhetsbehov med både tekniska utförare och beställare. Vidare ser vi att du besitter en god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp där du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din personliga lämplighet då arbetet innebär många kontakter inom myndigheten och internt på IT-avdelningen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
I denna rekrytering görs löpande urval.

Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid vardagar
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Uppdragsledare

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 9 september 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2022
  • Ansök senast: 9 september 2022

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Produktägare till vår kund i Sundbyberg!

Produktägare till vår kund i Sundbyberg!

2 maj 2024

Projektledare sökes!

Projektledare sökes!

11 mars 2024

Business Expert - Ship & Trade

Business Expert - Ship & Trade

2 maj 2024