Uppdragsledare IT-avdelningen, Stockholm

Uppdragsledare IT-avdelningen, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Till IT-avdelningen söker vi nu uppdragsledare med teknisk kompetens inom mjukvaruutveckling eller IT-infrastruktur. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige, samtidigt som du utvecklas i ditt arbete och får erfarenheter för livet.
IT-avdelningen består närvarande av 1000 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens 37 000 anställda. Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm där vi erbjuder både aktivitetsbaserade arbetsplatser och flexibla arbetstider. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån utifrån verksamhetens behov upp till två dagar i veckan.
Arbetsuppgifter
I din roll som uppdragsledare kommer du att få vara med och driva utvecklingen av förmågor i den tekniska framkanten på myndigheten. Du kommer arbeta tillsammans med specialister och kompetenser från olika delar av IT-avdelningen för att gemensamt leverera mot uppsatt mål. Du kommer att leda team genom att sätta upp långsiktiga och kortsiktiga mål, följa upp leveranser och arbeta med att snabbt kunna ändra riktning om prioriteringen ändras. De förmågor vi levererar kommer utvecklas över tid och ditt ansvar är att leda det arbetet, från ax till limpa men även att driva det långsiktiga arbetet med att upprätthålla och förfina vårt utbud. Rollen innebär att planera och införa nya produkter eller förmågor. Arbetet innebär också att utveckla processer och arbetssätt.
I din roll kan du stöta på en varierad vardag, en vanlig dag som uppdragsledare kan bl.a. innebära:
Identifiera nya behov
Uppföljning av pågående uppdrag
Sprida information i rätt kanaler
Delta i nätverk med andra grupper inom avdelningen
Boka in och leda möten och forum

Vi söker dig som har:
treårig högskoleutbildning alternativt motsvarande erfarenhet som Polismyndigheten bedömer likvärdig
minst två års relevant och aktuell erfarenhet av att leda, samordna och strukturera IT-utveckling eller IT-infrastruktur, som produktägare, uppdragsledare eller projektledare
erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter
teknisk kompetens inom mjukvaruutveckling eller IT-infrastruktur
god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift
god förmåga att uttrycka dig på engelska, både i tal och skrift

I vissa fall krävs svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
erfarenhet av agilt arbete samt att leda förändrings-och utvecklingsarbeten
erfarenhet av kundrelationer
erfarenhet av arbete med Jira/ Confluence eller liknande ärendehanteringssystem
erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling
erfarenhet från att arbeta i en större myndighet


Personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad och gillar att arbeta i team. Arbetsuppgifterna ställer krav på struktur och effektivitet. God kommunikation med interna och externa kontakter är av stor vikt för att möta uppdragets behov.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din personliga lämplighet då arbetet innebär många kontakter inom myndigheten och internt på IT-avdelningen.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt via tfn 010-5673428.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10
SACO, nås via växeln 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27
ST, nås via växeln 114 14
Övrig information
I denna rekrytering görs löpande urval.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Tillträde: Enligt överenskommelse
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 5 december 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A653.622/2023 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten Stockholm
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2023
  • Ansök senast: 5 december 2023

Postadress

Polhemsgatan 30
Stockholm, 10226

Liknande jobb


IT-Projektledare till SCB

IT-Projektledare till SCB

26 april 2024