OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens drygt 38.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.
ARBETSUPPGIFTER
I Lerums kommun är upphandlingsarbetet från och med våren 2013 centraliserat vid Sektor infrasupport. Upphandlingsfunktionenes uppdrag är att leda upphandlingsprocesser avseende ramavtal, förnyad konkurrensutsättning och objektsupphandlingar i samarbete med verksamheterna, ansvara för att gällande ramavtal finns och kvalitetssäkra enligt gällande upphandlingspolicy.
Som upphandlare kommer du att ha rollen som projektledare och ansvara för hela eller delar av upphandlingsprocessen, vara rådgivande och sakkunnig inom området, medverka i nätverk samt vara delaktig i funktionens utvecklingsarbete som är i en spännande fas.
Du tillhör ekonomienheten men på Sektor infrasupport arbetar vi i ett öppet kontorslandskap med nära samarbete mellan enheterna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi/juridik eller inköp/upphandling.
Viss erfarenhet krävs, gärna från offentlig verksamhet. Erfarenhet från samhällsbyggnadssektorn är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Hermansson
0302-521217
Camilla Öhman
0302-521154
Stina Schill
0302-521251
Upphandlare Berith Olsson
0302-521279
Enhetschef ekonomienheten Camilla Öhman
0302-521154
Systemadministratör Stina Schill
0302-521251
Verksamhetschef/ekonomichef Camilla Simonsson
0302-521154
Ekonom Susanne Lundin
0302-521219