Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Landstinget Kronoberg är det lilla landstinget med de stora möjligheterna.Vårt fokus är att tillhandahålla en hälso- och sjukvård med god tillgänglighet och hög kvalitet.Vi arbetar för jämställdhet och mångfald och erbjuder en tobaksfri arbetsmiljö.Tillsammans bidrar vi till att nå visionen om ett gott liv i ett livskraftigt län. ARBETSUPPGIFTER Upphandlingsavdelningen svarar för landstingets upphandling av varor och tjänster, varuförsörjning via elektronisk handel samt övergripande logistikfrågor.I genomsnitt uppgår upphandlingsvolymen till ca 450 miljoner kronor/år.Inom avdelningen arbetar för närvarande 16 personer.Vi söker nu två kvalificerade upphandlare inom följande områden Tjänst 1 - upphandling av läkemedel Tjänst 2 - blandad upphandling/varor och tjänster Arbetet kan, beroende på arbetsbelastningen inom avdelningen, komma att förändras och omfatta även andra upphandlingsområden.Vi arbetar i trivsamma och nyrenoverade lokaler på Sigfridsområdet i Växjö.Arbetsuppgifter Som upphandlare i Landstinget Kronoberg erbjuder vi dig ett utvecklande och varierande arbete tillsammans med engagerade kollegor.Din uppgift blir att självständigt och affärsmässigt, i nära samarbete med arbetsgrupper från berörda verksamheter, planera och genomföra upphandlingar inom det/de aktuella upphandlingsområdena.Vidare ska du medverka till den fortsatta utvecklingen av upphandlings- och kvalitetsrutiner inom avdelningen.Flextid tillämpas. KVALIFIKATIONER Din profil En kommersiell utbildning på högskolenivå kombinerad med något/några års erfarenhet av praktiskt inköpsarbete kan utgöra en bra bakgrund för båda tjänsterna.Särskilt meriterande är erfarenhet av offentlig upphandling samt för tjänst nr 1 ovanstående i kombination med erfarenhet från sjukvårds- och/eller läkemedelsområdet.Du är initiativrik och målinriktad, van att arbeta självständigt och professionellt, gärna med erfarenhet av projektorienterat upphandlingsarbete.Arbetet innebär många kontakter såväl inom landstinget som med externa leverantörer.Du måste därför ha lätt för att kommunicera i tal och skrift.God samarbetsförmåga och servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet.Du är van att arbeta med kvalificerat datorstöd.Offentlig upphandling regleras i LOU (lagen om offentlig upphandling), varför kännedom om och erfarenhet av denna är önskvärd.Eftersom vi ofta samverkar med våra grannlandsting krävs körkort.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Pettersson

Katarina Jonasson
0470-58 85 63
Märit Johansson
0470-58 65 14
Marianne Hammarström
0470-58 85 46
Solvig Svensson
0470-586441
Agneta Ryberg
0470-589095
Edvard Lekås

Susann Ingvarsson
0470-58 62 05
Tf planeringsdirektör Katarina Jonasson
0470-58 85 63
HR-strateg Susann Ingvarsson
0470-58 62 05

Sammanfattning

Besöksadress

Ingelstadsvägen 9 35188 Växjö
None

Postadress

Ingelstadsvägen 9
Växjö, 35188

Liknande jobb


Tactical Buyer Interior non commercial goods (Temporary role)

30 maj 2024

Supply & Demand Manager, Franchise

20 maj 2024

Strategic Buyer Components

Strategic Buyer Components

26 april 2024