Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring och en framgångsrik tillverkningsindustri dominerar. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik. Kommunledningskontoret har till uppgift att leda, utveckla och samordna kommunkoncernens verksamheter inom områden som är övergripande och gemensamma. Västerviks kommuns verksamhet är organiserad i ett antal förvaltningar och i ett antal bolag. Kommunkoncernen omsätter drygt 2 miljarder och har ca 3400 anställda. Vi är just nu inne i en spännande fas där vi strukturerar om verksamheten för att än bättre kunna möta medborgarnas krav och jobba så effektivt som möjligt. Samordning inom kommunkoncernen är tydligt prioriterad. I Västervik är framåtandan och viljan att utvecklas stark. Kvalitetshöjning sker i hela organisationen och chefer och medarbetare har fått upp ögonen för upphandlingsfrågor. Ser du utmaningen i att varva små och stora uppdrag? Vill du ha ett strategiskt viktigt, självständigt och omväxlande arbete där du är med och driver på vår service- och kvalitetshöjning? Då kan vi lova dig en rolig och spännande framtid. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att självständigt planera och genomföra upphandlingsärenden av skiftande komplexitet och inom alla kommunens verksamheter. Du kommer även vara ett stöd i upphandlingsfrågor, upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och ansvara för anbudsutvärdering. Lika självklart kommer du upprätta nya avtal och förvalta redan ingångna. Det är mycket viktigt att upphandlingarna är förankrade i verksamheten. Därför kommer du självklart att ha ett nära samarbete med medarbetare i hela organisationen, men också föra en dialog med leverantörer. KVALIFIKATIONER Önskvärt är relevant akademisk examen, helst med juridisk inriktning. Du kan också ha skaffat dig motsvarande kompetens genom längre praktisk erfarenhet. Du ska även vara väl förtrogen med gällande lagstiftning, gärna ha praktisk erfarenhet av upphandlingsfrågor och gärna från kommunal sektor. Vi söker dig som kan driva flera projekt parallellt och föra fram ditt budskap på ett tydligt sätt. För att lyckas i arbetet bör du ha en systematisk och analytisk förmåga och även en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person behöver du vara lösningsorienterad, noggrann, lyhörd och ha integritet. Vi söker dig som trivs med omväxlande arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt men samtidigt ser teamwork som ett naturligt och viktigt inslag i arbetet.

Sammanfattning

Liknande jobb

Kommunsekreterare

23 mars 2010

2 augusti 2010

Administrativ handläggare till Räddningstjänsten

11 februari 2010

2 Kvalificerade handläggare

12 februari 2010