OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skärgårdskommunen Österåker har nästan 40 000 invånare, ung befolkning och starkt nyföretagande. Skärgården och den fantastiska roslagsnaturen ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Även om storstaden ligger nära - 30 minuter med tåg eller bil till Stockholm - finns det mesta inom kommunen. För mer information www.osteraker.se. ARBETSUPPGIFTER Upphandlingsenheten samordnar Österåkers kommuns upphandlingsverksamhet och ansvarar för kommunens upphandlingar av varor och tjänster, ramavtal mm liksom upphandling på uppdrag av kommunens egna bolag Roslagsvatten AB och Armada Fastigheter AB Samverkan i upphandlingsfrågor förekommer med övriga nordostkommuner; Täby kommun, Vallentuna kommun, Vaxholm stad, Norrtälje kommun och Danderyds kommun. Österåkers kommun medverkar även i nätverket NOFI som inbegriper samtliga norrortskommuner. Du ingår i ett upphandlarteam som tillsammans utvecklar ett gott samarbetsklimat med hög servicenivå till kommunens förvaltningar, bolag och leverantörer. Du ges möjlighet till personlig kompetensutveckling inom upphandlingsområdet. KVALIFIKATIONER Vi vill att du: . har för tjänsten lämplig utbildning . motsvarande erfarenhet . har förmåga att arbeta självständigt, gärna med erfarenhet från projektorienterat arbetssätt . har vana att arbeta med kvalificerat datorstöd Vi ser helst att du . har erfarenhet av offentlig upphandling samt kunskaper i LOU, annat inköpsarbete och/eller annan erfarenhet som bedöms lämplig Egenskaper: Vi vill att du som person . är utåtriktad och har servicekänsla . har god samarbetsförmåga . är strukturerad, noggrann och en god analytiker . har lätt att kommunicera i tal och skrift . är stresstålig och resultatinriktad