Upphandlare

Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är Sveriges mest mångsidiga myndighet med viktiga uppgifter inom förvaltning och tillsyn. Vi har bred kunskap inom frågor som rör miljö, natur, samhällsutveckling, landsbygd, krisberedskap och många andra samhällsnyttiga områden.

Vi ser till att riksdagens och regeringens beslut genomförs och samordnar länets intressen för en hållbar utveckling i länet. Vi har en viktig uppgift att väga samman perspektiv och tillföra kunskap för att fatta de bästa besluten för Gävleborgs människor, djur och natur.

På Länsstyrelsen Gävleborg arbetar cirka 200 personer, där de flesta är placerade i Gävle. Vi strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Därför har Länsstyrelsen startat ett arbete för att bli HBTQ-certifierade. Handlingskraft, professionalitet och förståelse är ledorden i vår värdegrund.

Enheten för verksamhetsstöd består av funktionerna centraldiarium, ekonomi, kommunikation, personal och service.

Arbetsuppgifter
Som upphandlare är du en del av ekonomifunktionen på Länsstyrelsen i Gävleborg. Du har ansvaret att hålla i och leda upphandlingsprocesser (enligt LOU) samt hålla dialogen mellan beställare och leverantörer. Du kommer ansvara för hela processen från upprättande av förfrågningsunderlag och avtal till avtalsförvaltning inklusive ev. handläggning av överprövningsmål. I tjänsten ingår även att utföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar på befintliga avtal.

Du kommer att arbeta med uppföljning, analyser, utveckling av mål och styrning för verksamhetens inköp och upphandlingar samt att utveckla inköpsprocesser. Alltid med målet att göra så korrekta, hållbara och bra affärer som möjligt. En viktig del är också att hålla dina kollegor uppdaterade, att informera om aktuella ramavtal och upphandlingsregler, ge rådgivning och internutbilda.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har erfarenhet av upphandlingsarbete samt kunskap om LOU. Då arbetet kräver noggrannhet och struktur ser vi helst att du har erfarenhet av arbete med inköp i större organisationer, gärna inom offentlig sektor. Ekonomikunskaper och vana av att arbeta i Visma TendSign är meriterande. Meriterande är också högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, upphandling eller liknande.

Som person tycker du om att ge stöd och service, du är lyhörd för andras behov och har förmåga att ta initiativ och att hitta lösningar utifrån olika situationer. Som upphandlare behöver du ha god samarbetsförmåga och även en god pedagogisk förmåga. Du arbetar strukturerat och kan göra väl avvägda prioriteringar. Du har förmåga att genomföra processer och arbetsuppgifter självständigt men med en utvecklad förmåga att skapa och behålla goda relationer. Vi värdesätter även att du kan ställa om snabbt och prioritera efter rådande förutsättningar. En hög ansvars- och servicekänsla i ditt arbete ser du som en självklarhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Rollen kräver säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) innan beslut om anställning fattas. För denna tjänst krävs svenskt medborgarskap.

Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar provanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 3134-2020
Senaste ansökningsdag: 2020-04-30

Ansökan
För att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess görs ansökan via rekryteringssystem Reachmee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.

Information
Läs mer om Länsstyrelsen på vår hemsida www.lansstyrelsen.se/gavleborg


Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl-Johan Lindström, Enhetschef
010-225 12 40
Berit Löfgren, Enhetschef
010-225 14 36
Ann-Charlotte Nyman, SACO-S
010-225 14 85
Gustav  Hartzell, OFR-ST
010-225 12 24
Veronica Sjöberg, Funktionsansvarig
010-225 13 92
Åsa Eklund-Öberg, OFR-ST
010-225 12 97
Se ovan.,

Jennie Dalethsson, Handläggare
0291-47 10 40
Sara Lindqvist, Handläggare
010-225 14 65
Nelli Kopola, Enhetschef
010-225 13 79

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Gävleborg län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Besöksadress

Länsstyrelsen Gävleborg
None

Postadress

Länsstyrelsen Gävleborg
., 80170

Liknande jobb


Almi söker en upphandlingsansvarig

Almi söker en upphandlingsansvarig

12 juli 2024