Upphandlare

Arbetsbeskrivning

På Tjörn får medarbetarna ta plats! Här finns plats för dig också!
”Vi hjälper varandra att se nya möjligheter.” ”Det finns en närhet till ledning och politiker.” ”Man tar vara på medarbetarnas resurser.” ”Det känns bra att jag kan bidra till att underlätta i människors vardag.”
Fyra röster från fyra anställda i Tjörns kommun. Enligt den senaste medarbetarundersökningen är vi som jobbar i Tjörns kommun väldigt engagerade i våra arbetsuppgifter. Vi har också bra kolleger, vi gillar våra chefer och rekommenderar gärna andra att söka sig hit.

Kommunkansliet lyder under kommunstyrelsen och bidrar med övergripande kompetens inom en rad områden, såsom personal, ekonomi, upphandling, IT, kommunikation, mark- och exploatering, integration, näringsliv och kommunledning. Vi samverkar också med näringslivet och grannkommunerna i många frågor.
På kommunkansliet får du arbeta med helheten och vara med och driva Tjörn framåt. Välkommen hit du också!

Kommunens Upphandlingsenhet organiseras under ekonomiavdelningen och är kommunens centrala upphandlingsorgan med övergripande ansvar för kommunens och koncernens upphandlingsarbete. Upphandlingsenheten har sitt kontor i kommunens lokaler i Vallhamn.
I dagsläget är det tre personer inom Upphandlings enhetens team med rollerna gruppledare och två upphandlare.

ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare kommer du att vara delaktig i alla de olika delarna i enhetens uppgifter och ansvar. Du kommer att involveras i utveckling av kommunens upphandlingsarbete där det finns en ambition och inriktning på att nå ständiga förbättringar och med fokus på att sänka inköpskostnaderna.

Som upphandlare kommer du självständigt genomföra upphandlingar och med affärsmässighet i fokus ansvara för helheten i inköpsprocessen där arbetet med att analysera behovet, genomföra upphandlingen och följa upp avtal är lika viktiga delar. Om du dessutom trivs med att utveckla inköpsprocesser och verka för att öka användandet av e-handel vid inköp är det ett extra plus.

Du kommer att ha en konsultativ roll och arbeta med kravställare från olika verksamheter där ni tillsammans upprättar upphandlingsdokumenten. Du kommer att leda och genomföra upphandlingsprojekt för kommunens verksamheter, bolag och andra samverkanspartners.

I rollen ingår också att vara stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor.

KVALIFIKATIONER
Du har en, för tjänsten, relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi/juridik eller upphandlingsområdet, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har god kunskap i aktuell upphandlingslagstiftning och vana vid att analysera och tolka dokument. Din erfarenhet av arbete i offentlig sektor är starkt meriterande.

För att trivas i rollen tror vi att du som person är självgående och drivande, tar ansvar för ditt arbetsområde och arbetar strukturerat och noggrant. Du är flexibel och kan hantera ändrade förutsättningar. Din goda samarbetsförmåga gör att du på ett smidigt och prestigelöst sätt bygger goda relationer och kommunicerar lyhört med din omgivning. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska samt är en van användare av digitala verktyg. Du är affärsmässig och har analytisk förmåga samt är utvecklingsintresserad och kreativ.

Meriterande är också:
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet, gärna flerårig, av att självständigt genomföra upphandlingar enligt LOU/LUF
• Erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign och/eller E-handelsverktyget Visma Proceedo.
• Kunskap om avtalsuppföljning
• Erfarenhet av upphandling av tjänster, gärna inom sociala tjänster
• Erfarenhet av entreprenadupphandlingar

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
B-körkort krävs för tjänsten.

ÖVRIGT
Medarbetarna i kommunkoncernen ska ha en bra arbetsmiljö och arbete i balans med familj och fritid. Arbetsgivaren erbjuder förmåner som friskvårdssubvention. Du har även gratis medlemskap i personalföreningen TKFF, om du varit anställd mer än tre månader. Du får ett årskort till Nordiska akvarellmuseet.
Alla nya månadsanställda erbjuds en heldags kommunövergripande introduktionsdag. Är du tillsvidareanställd har du möjlighet att leasa en miljöbil som personalbil.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag.

Om du har problem med att ansöka via programmet Offentliga jobb vänligen kontakta supporten via telefonnummer 0771-693 693.

Tjörn är ö-kommunen med hög kvalitet i verksamheterna och havet i blickpunkten. Tjörn placerar sig högt i rankningar när skolor, äldrevård samt säkerhet och trygghet mäts.
Kommunens ekonomi är stabil och har varit det i många år. Det gör att Tjörns kommun hela tiden kan utvecklas. God service och tillgänglighet är angelägna frågor liksom infrastruktur.
På Tjörn tror vi att konst och kultur ger muskler åt själen och rustar våra barn och ungdomar för ett gott liv.
Tjörn möjligheternas ö hela året och för hela livet är Tjörns vision.

Kontaktpersoner på detta företaget

Näringslivsstrateg Helene Evensen
0304-60 12 90
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0304-60 10 00
Personalchef Annika Renström
0304-60 10 45
Informationschef Eva-Karin Ohlsson
0304-60 13 95
Kommunchef Ann-Britt Svedberg
0304-60 10 15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tjörns kommun, Kommunkansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2021
  • Ansök senast: 24 september 2021

Besöksadress

47180 Skärhamn
None

Postadress

None
Skärhamn, 47180

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024