Upphandlare

Upphandlare

Arbetsbeskrivning

I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans och vi siktar på att bli 35 000 invånare år 2035. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Varje medarbetare hos oss är med och gör skillnad för alla som bor och lever i vår kommun. Vill du vara med?

Upphandlingsenheten är en del av kommunens centrala ekonomiavdelning på kommunledningsförvaltningen och består av tre upphandlare, en inköpskoordinator och en upphandlingschef. Från och med 1 jan 2023 kommer enheten att utökas till kvalitets-och upphandlingsenheten och innefatta även två kvalitetsstrateger. Enheten kommer fortsatt att ha samma placering i organisationen.

Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär upphandling åt kommunens förvaltningar och kommunala bolag. Du ansvarar och projektleder hela upphandlingsprocessen, från upprättande av upphandlingsunderlag till genomförande av den formella upphandlingen.

Som upphandlare är ditt uppdrag att tillsammans med verksamheten genomdriva affärsmässiga upphandlingar för kommunens olika verksamheter och säkerställa att de sker på ett korrekt sätt. Du fungerar även som internt stöd i upphandlings- och avtalsfrågor samt arbetar med uppföljning av avtal.

KVALIFIKATIONER
Du har högskole- eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot affärsjuridik, ekonomi, teknik eller annan som arbetsgivaren bedömer som lämplig.

Det är meriterande om du har minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med offentlig upphandling och har kunskap om Lagen om Offentlig Upphandling (LOU).

Du ska ha en god kommunikativ förmåga och vara bra på att uttrycka dig både i tal och skrift. Vi förutsätter att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan jobba självständigt. Du bör vara en person med god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Intervjuer kommer att hållas vecka 45 och 46.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Hesselstedt
0372-78 91 31
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0372-78 90 00
Jan Melkersson

Chef kommunikation o IT Peter Wiman
0372 - 78 91 97
Nås genom kommunens växel
0372-78 90 00
Personalchef Anna Hesselstedt

Personalstrateg Eva Trulsson

Näringslivschef Jan Melkersson
0733-739123
Näringslivsutvecklare Maria Johansson

Administrativ chef Anna Andersson

Sammanfattning

Besöksadress

34183 Ljungby
None

Postadress

Olofsgatan 9
Ljungby, 34183

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024