Upphandlare

Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.



https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/ 


 


Läs mer om Domstolsverket på www.domstol.se/domstolsverket



Är du en engagerad person och lagspelare som vill vara med och stötta Sveriges rättsväsende i inköp och upphandling? Då kan det här vara jobbet för dig!

Varför ska du söka?
Visste du att Domstolsverkets upphandlingsenhet ansvarar för över 100 upphandlingar och avrop om året? Därigenom är vi med och underlättar vardagen för närmare 7000 medarbetare inom Sveriges Domstolar från Ystad till Gällivare.

Domstolsverket är i en intensiv utvecklingsfas med fokus på digitalisering, ny teknik och användning av moderna arbetssätt. Här får du arbeta och utvecklas tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor.

Vem är du?
Du har akademisk utbildning inom juridik eller ekonomi, alternativt annan utbildning/arbetslivserfarenhet som bedöms relevant för tjänsten.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att arbeta med upphandling och inköp. Meriterande är om du arbetat med att driva större upphandlings -och inköpsprojekt.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga förmågor vilket i detta arbete innebär att du:
• Är självständig, utåtriktad och drivande
• Är noggrann och analytisk
• Har pedagogisk förmåga i både tal och skrift
• Är bra på att samarbeta, skapa förtroende samt bygga goda relationer.

För att ha framgång i din roll så behöver du vara lösningsfokuserad, nyfiken och gilla projektbaserat arbete. Du har ett eget driv och vill ta ansvar för att vi ska utvecklas och lyckas i våra leveranser. För dig är det självklart med samarbete. Du gillar att arbeta med olika typer av människor och vill leverera med god kvalitet.

Vilka är vi?
Upphandlingsenheten är en del av Domstolsverkets Ekonomiavdelning och består idag utav 10 medarbetare med rollerna upphandlare med kategoriansvar, inköpstrateger och e-handelssamordnare. Vi ansvarar för upphandlingar och avrop från utredning till avtalstecknande samt bidrar med juridisk sakkunskap inom upphandling och avtalsrätt. I vårt uppdrag ingår även att driva det strategiska inköpsarbetet samt e-handel inom Sveriges Domstolar. För enheten är engagemang, tillgänglighet, prestigelöshet och samverkan viktigt för att nå goda resultat. Vi lägger även stort värde vid att arbeta i en organisation som gör skillnad och som bidrar till samhällsnyttan med ett objektivt förhållningssätt. Att få utmanas varje dag och få ta stort ansvar är något som driver oss framåt.

Domstolsverket
Domstolsverkets huvudkontor finns mitt i expansiva Jönköping. På myndigheten arbetar cirka 390 personer med att utveckla, administrera och stödja de ca 80 självständiga myndigheterna i Sveriges Domstolar.

Övrigt
Det är två tillsvidaretjänster som ska tillsättas. Möjlighet till distansarbete med upp till 2 dagar i veckan finns enligt fastställda riktlinjer. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Urval och Intervjuer kommer ske löpande.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Åkerberg, enhetschef
036-155593

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Domstolsverket
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2023
  • Ansök senast: 14 juni 2023

Besöksadress

Kyrkogatan 32
None

Postadress

Kyrkogatan 32
Jönköping, 55181

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024