Upphandlare

Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som upphandlare i Tjörns kommun får du möjlighet att arbeta med kommunens alla verksamheter. Här får du en inblick i de olika verksamheternas behov och du kan med din upphandlingskompetens bidra med den goda affären i fokus. 

Du kommer i första hand genomföra ramavtals- och entreprenadupphandlingar men också objektsupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar. Du stödjer också verksamheterna i upphandlingstekniska frågor. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete med möjlighet att påverka och utveckla verksamheten.

Medarbetarna i kommunen ska ha en bra arbetsmiljö och arbete i balans med familj och fritid. Vi erbjuder förmåner som exempelvis friskvårdssubvention. Är du tillsvidareanställd har du möjlighet att leasa en miljöbil som personalbil. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt och möjlighet att arbeta på distans. 

I denna rekryteringsprocess arbetar vi tillsammans med Randstad, och du är välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryteringskonsult jenny.gillard@randstad.se vid frågor. Varmt välkommen med den ansökan senast den 1 september.  

Ansvarsområden
• vara involverad i utveckling av kommunens upphandlingsarbete där det finns en ambition och inriktning på att nå ständiga förbättringar, med fokus på att sänka inköpskostnaderna. 
• självständigt genomföra upphandlingar med affärsmässighet i fokus
• ansvara för helheten i inköpsprocessen där arbetet med att analysera behovet, genomföra upphandlingen och följa upp avtal är lika viktiga delar
• att utveckla inköpsprocesser och verka för att öka användandet av e-handel vid inköp
• du kommer att ha en konsultativ roll och arbeta med kravställare från olika verksamheter där ni tillsammans upprättar upphandlingsdokumenten
• du kommer att leda och genomföra upphandlingsprojekt för kommunens verksamheter, bolag och andra samverkanspartners.
• I rollen ingår också att vara stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor. 
• vara delaktig i alla de olika delarna i enhetens uppgifter och ansvar.

Kvalifikationer
• Kunskap och/eller erfarenhet inom Lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Utbildning alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Goda IT – kunskaper
• Flytande Svenska i tal och skrift

Meriterande
• Tidigare arbetserfarenhet som upphandlare/upphandlingsledare
• Tidigare arbetserfarenhet eller intresse att utvecklas inom entreprenadupphandling
• Tidigare arbetslivserfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign och/eller E-handelsverktyget Visma Proceedo.
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom offentlig och/eller kommunal verksamhet

För att trivas i rollen så ser vi att du är en trygg person, med förmåga att se helhetslösningar. Du har stor vilja att båda lära och lära ut för att utveckla och utvecklas tillsammans med dina medarbetare och kollegor. Du är noggrann, analytisk, kreativ och nyfiken, och har god förmåga att vägleda kommunens behovsägare och beställare med ett tydligt och pedagogiskt förhållningssätt. Arbetet kräver en god känsla för noggrannhet och service, och detta är något du alltid eftersträvar. Du ser samarbete och utveckling som en självklarhet och är duktig på att skapa och utveckla effektiva upphandlingsteam.

Vidare ser vi att du är självgående och drivande, och tar ansvar för ditt arbetsområde på ett noggrant och strukturerat sätt. Arbetet är omväxlande, vilket ställer krav på din förmåga att vara flexibel. Du ska alltid sträva efter att underlätta för våra verksamheter som är våra kunder utan att tappa fokus på lagkrav, "ordning och reda" och affärsmässighet. 

Om företaget
Tjörn är ö-kommunen med hög kvalitet i verksamheterna och havet i blickpunkten. Kommunens ekonomi är stabil och har varit det i många år. Det gör att Tjörns kommun hela tiden kan utvecklas. God service och tillgänglighet är angelägna frågor liksom infrastruktur. 
På Tjörn tror vi att konst och kultur ger muskler åt själen och rustar våra barn och ungdomar för ett gott liv. 

Tjörn möjligheternas ö hela året och för hela livet är Tjörns vision.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2023
  • Ansök senast: 1 september 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024