Upphandlare för entreprenader till Stadsledningskansliet i Borås

Upphandlare för entreprenader till Stadsledningskansliet i Borås

Arbetsbeskrivning

Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur – samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Dessutom har Borås Stad utsetts till Årets kommun i Sveriges största karriärundersökning och rankas som ett av de hundra bästa karriärföretagen i Sverige.
Nu söker vi ytterligare en upphandlare som vill lyfta våra inköp inom entreprenad och hjälpa oss bli Sveriges bästa inköpsfunktion. Är det en utmaning som passar dig? Då vill vi att du hör av dig!
Vi drivs av att göra bra affärer
Som upphandlare kommer du att jobba på Koncerninköp som är en del av Stadsledningskansliet. Här letar vi alltid efter möjligheter att tänja på gränserna och göra så bra affärer för boråsarna som möjligt. På lång sikt har vi satt målet riktigt högt: att bli Sveriges bästa inköpsfunktion. För att lyckas jobbar vi hela tiden med att fila på detaljer, hitta nya kreativa lösningar och skapa affärer i toppklass för våra beställare. Här spelar upphandlingar av entreprenader en stor roll.
Du är med och utvecklar våra inköp inom entreprenad
Hos oss är varje affär unik och alla våra beställare har olika behov och krav. Som upphandlare kommer du dessutom att vara involverad i allt från avrop på ramavtal till strategiska inköp för hela staden samt våra samarbetskommuner. Det ger dig stora möjligheter att sätta dig in i och utveckla våra inköp ur många olika perspektiv, och det enda som egentligen sätter gränsen för vad du kan vara med och upphandla är din kompetens och din ambition.
Primärt kommer du fokusera på upphandlingar inom entreprenader som t ex ramavtal för fastighetsnära hantverkstjänster eller nyproduktion och underhåll för fastigheter och gatuanläggning. Men även andra uppdrag kan hamna på ditt bord.
För att klara rollen är det viktigt att du känner dig bekväm med att leda arbetet i dina projekt och samtidigt vara beredd att stötta i andra. Flexibilitet är viktigt.
Det här letar vi efter hos dig
Vi ser att ditt intresse för inköp, din personlighet och framförallt din vilja att arbeta hos oss i Borås är det mest väsentliga.
Vi ser gärna att du har en flerårig akademisk utbildning inom ett för tjänsten relevant område, t.ex. ingenjörsutbildning inom bygg och anläggning, alternativt inom juridik eller annan relevant utbildning. Du kan också ha en erfarenhet, som vi bedömer likvärdig, av arbete i bygg- och fastighetsbranschen, eller en erfarenhet som på annat sätt kan vara relevant för tjänsten, men vill sadla om till inköpare.
Det är meriterande om du känner till och kan tillämpa samtliga eller åtminstone majoriteten av AMA AF, AB 04, ABT 06 och ABK 09 samt att du kan språket inom entreprenadbranschen för att kunna skapa ett förtroende hos våra intressenter. Det är även meriterande om du har arbetat med strategiskt upphandlingsarbete/inköpsarbete samt har goda kunskaper inom juridik, LOU eller LUF och erfarenhet av AFF. Och det är en fördel om du har mer avancerade kunskaper inom Word och Excel.
Som person behöver du vara positiv, med ett stort driv och vara mycket intresserad av att jobba med och utveckla arbetet med inköp och upphandling. Det innebär att du har den analytiska förmågan, kan se och planera för de strategiska utmaningarna, samtidigt som du förstår vikten av kortsiktiga och smarta lösningar. Du har en fallenhet för att göra goda affärer och kan kommunicera väl i både tal och skrift. Vidare förstår du vikten av att ge service och att ha ett gott samarbete med medarbetare, beställare och leverantörer.
Ansök här
Vi kan erbjuda en utmanande och stimulerande roll för dig som vill utveckla inköpsarbetet i Borås Stad och bidra till bättre affärer för invånarna. Du får en plats hos oss i Stadsledningskansliets lokaler på Kungsgatan, med anställning 100 procent och tillträde enligt överenskommelse.
Vi ser fram emot din ansökan senast 11 oktober. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller pia.strandh@cordovan.se
Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på cordovancareer.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad 1490
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 11 oktober 2021

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


Upphandlare

18 oktober 2021

18 oktober 2021

Inköpare och upphandlare

Inköpare och upphandlare

18 oktober 2021

Upphandlare

18 oktober 2021