Upphandlare IT till Upphandlings- och Inköpsenheten

Upphandlare IT till Upphandlings- och Inköpsenheten

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Upphandlings- och inköpsenheten ingår i ekonomi- och styrningsavdelningen som tillhör kommunstyrelsens kontor. Vi ansvarar bland annat för kommunens upphandlingar av varor och tjänster  samt strategiska upphandlings- och inköpsfrågor. Enheten ansvarar för att utveckla och förbättra kommunens upphandlings- och inköpsprocess utifrån ett helhetsperspektiv. 
Norrköpings kommuns årliga totala inköpsvolym är drygt tre miljarder kronor och att upphandling och inköp är en viktig del för kommunen både vad gäller ekonomi och måluppfyllelse.

ARBETSBESKRIVNING

Som upphandlare på Norrköpings kommun projektleder du upphandlingar och ansvarar för att planera och genomföra dessa med en hög nivå av affärsmässighet samt ser till att verksamhetens/kommuninvånarnas behov och de politiska målen uppfylls.

Arbetet utgår ifrån en helhetssyn avseende hela anskaffningsprocessen; från analys av behov, marknadsanalys, upphandling, inköp samt uppföljning av bland annat inköpsmönster och du kommer vara en viktig del i detta arbete. Du kommer i din roll som upphandlare att ha många kontakter både internt mot kommunens olika verksamheter samt externt med leverantörer. Det pågår en ständig utveckling av kommunens processer vad gäller kommunens upphandlings- och inköpsverksamhet och du förväntas vara med och bidra till utvecklingen framåt. Vi söker därför dig med stort engagemang och intresse för utvecklingsarbete.

Dina arbetsuppgifter i rollen som upphandlare blir att självständigt leda och genomföra flera upphandlingar parallellt, med eget projektledaransvar, men samtidigt i mycket nära samarbete med verksamheten. Du kommer ansvara för ett antal avtalsområden, upprätta avtal samt genomföra avtalsuppföljningar. De upphandlingsområden som främst är aktuella är varor inklusive IT-hårdvara samt vissa tjänster. Arbetet innehåller att ge rådgivning i upphandlingsfrågor och svara på avtalsrelaterade frågor.

Du kommer rapportera till Upphandling- och Inköpschefen.

DIN PROFIL

Utbildningsmässigt har du examen inom exempelvis upphandling, ekonomi, inköp, förvaltning eller logistik från yrkeshögskola, högskola/ universitet eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.

Du har tidigare erfarenhet av upphandlings- eller inköpsarbete i rollen som upphandlare av varor eller tjänster, på köparsidan, enligt lagen om offentlig Upphandling (LOU).Du har god förmåga att uttala dig på svenska i tal och skrift då du kommer formulera tydliga krav mot anbudsgivare. Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paket och vi ser även gärna att du har ett visst allmänt teknikintresse. Tidigare erfarenhet av upphandling av IT-hårdvara är meriterande.

Personlighetsmässigt ser vi att du är engagerad, drivande, serviceinriktad och har hög flexibilitet så att du snabbt kan ställa om ditt fokus.

Du är strukturerad, analytiskt lagd och har en förmåga att ta egna initiativ när det krävs. Du uppskattar varierande arbetsuppgifter och kan ta ett helhetsperspektiv. Du är självgående , samarbetsinriktad och är utåtriktad. Du behöver även ha en stor integritet och ibland hitta nya vägar för att lösa ett problem. Du är en trygg och stabil person som kan stå för dina beslut.

 MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Detta är en tillsvidaretjänst på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Ansök med registrerad profil via lediga jobb på norrkoping.se . Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du upphandling- och Inköpschef Björn Andrén på bjorn.andren@norrkoping.se eller 011-15 1795.

För frågor om processen kontakta rekryteringsspecialist Anna-Karolina Gradvall på 011-15 3012 eller anna-karolina.gradvall@norrkoping.se .

Välkommen med din ansökan senast den 7 november. 

 


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Liknande jobb


Strategisk upphandlare (Inköpare)

Strategisk upphandlare (Inköpare)

1 december 2021

JENSEN söker anbudsskrivare

JENSEN söker anbudsskrivare

1 december 2021

1 december 2021