Upphandlare | Myndighet | Stockholm

Upphandlare | Myndighet | Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren konsult som är redo att ta ansvar och självständigt bygga upp och driva inköpsprocesserna på vår myndighet. Som konsult kommer du att vara den enda inköparen och upphandlaren på myndigheten, vilket innebär att du har möjlighet att forma och utveckla hela inköpskedjan. Ditt arbete kommer främst att baseras på avrop från Kammarkollegiets ramavtal, men du kommer också att utföra direktupphandlingar när så behövs.

Start: omgående
Uppdragsform: konsultuppdrag på heltid, behovet är beräknat till slutet februari 2024 med möjlighet till förlängning
Placering: Stockholm



Om uppdraget

I rollen ingår att stötta verksamheten genom att förstå deras behov och självständigt ta fram kravspecifikationer för avropen. Du kommer även att vara ansvarig för att stötta verksamheten med upphandlingsfrågor samt att uppdatera myndighetens avtalsregister och implementera nya rutiner för avtalsuppföljning och avtalsförvaltning. Genom att utföra analyser och uppföljningar av ramavtal och direktupphandlingar kommer du att säkerställa att både interna och externa avtal efterlevs. Under hösten kommer du att hantera en stor mängd inköp till myndigheten samtidigt som du sköter avrop och direktupphandlingar parallellt.

Du kommer även ha möjlighet till distansarbete en dag i veckan eller efter överenskommelse.



Vem söker vi?

För att lyckas i denna roll krävs det att du har en högskoleutbildning inom juridik eller ekonomi samt minst tre års arbetslivserfarenhet inom liknande arbete. Alternativt kan du ha en YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller en likvärdig utbildning, även då med minst tre års arbetslivserfarenhet inom liknande arbete. Det är även viktigt att du har erfarenhet av:

* projektledning
* tidigare arbete med inköp, exempelvis som strategisk inköpare eller inköpsanalytiker.
* att bygga upp strukturer och processer inom inköp och upphandling
* goda kunskaper inom LOU/LUF
* att arbeta med upphandlingsverktyg som TendSign eller Mercell.
* goda kunskaper i MS Office eller likvärdiga program

För rollen är det krav på att du kan kommunicera på flytande nivå i svenska, både i tal och skrift. Vid intervjun kommer vi även bedöma din kommunikationsförmåga, problemlösningsförmåga, samarbetsförmåga samt din förmåga att vara serviceinriktad och anpassningsbar. Stresstålighet är också en viktig egenskap i denna roll.

Observera att tjänsten är placerad i säkerhetsklass, och därför krävs en godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll (säkerhetsklass nivå 2).



Hur söker du?

Om du är redo att ta steget och utveckla inköpsfunktionen på vår myndighet, skicka in din ansökan på en gång! Observera att vi inte tar emot några ansökningar via mail.
Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Du kan anta uppdrag antingen som tillsvidareanställd konsult eller genom ditt eget företag

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2023
  • Ansök senast: 24 juli 2023

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024