Upphandlare till en myndighet i Stockholm

Upphandlare till en myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker en Upphandlare till en myndighet i Stockholm! Uppdraget går ut på att bemanna upphandlingsfunktionen på myndigheten. Funktionen består idag av fyra personer, en jurist och tre upphandlare.

Funktionen ansvarar för att genomföra, samordna och kvalitetssäkra upphandlingar och avrop samt och hantera övriga avtals- och inköpsfrågor.

Konsulten ska kunna genomföra direktupphandlingar, upphandlingar och avrop av olika art och komplexitet. I arbetet kan det även ingå att samla in och bearbeta inköpsstatistik och kommunicera detta inom myndigheten.

Tjänsten omfattar följande arbetsuppgifter:
Upphandlingskonsulten genomför och projektleder självständigt upphandlingar och driver dessa framåt i samarbete med myndighetens beställare. Upphandlingarnas art, omfattning och komplexitet varierar, liksom beställarnas erfarenhet och kompetens inom upphandlingsområdet.

Konsultens ska ha förmåga att hantera och analysera inköpsstatistik.

Konsulten ska diarieföra handlingar i enlighet med gällande regelverk och myndighetens rutiner. Konsulten ska därför ha kunskap om sekretessbestämmelser kopplade till upphandling, inklusive Offentlighets- och sekretesslagen (OSL) och relevanta delar av upphandlingslagstiftningen.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Upphandlare är ett konsultuppdrag på deltid, cirka 25 timmar per vecka, med start 2026-02-01 och beräknas pågå till och med 2026-06-30. Med möjlighet till förlängning ytterligare 3 månader.

Observera att uppdraget kan påbörjas först när säkerhetskyddsavtal är tecknat och konsulten har registerkontrollerats.

Konsulten ska i första hand utgå från arbete på plats i myndighetens lokaler. Distansarbete tillåts efter överenskommelse och i dialog med beställaren. Arbetssättet ska vara flexibelt och anpassas löpande utifrån beställarens behov och önskemål

Vi söker i första hand dig som studerar, är pensionär eller har en annan huvudsaklig sysselsättning.

Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• goda kunskaper inom LOU/LUF
• erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg till exempel Mercell TendSign
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.

Om dig
Konsulten ska vara pedagogisk och lyhörd för verksamhetens behov och önskemål. Konsulten ska ha insikt i vad rollen som upphandlare innebär och ha lätt att ta kontakt med människor, vara serviceorienterad och kommunicera tydligt.

Konsulten ska kunna arbeta strukturerat, hantera flera parallella uppdrag och leverera inom överenskomna tidsramar.

Säkerhetsklassat uppdrag
Observera att detta uppdrag är säkerhetsklassat, då myndigheten bedriver säkerhetskänslig verksamhet. En säkerhetsprövning, inklusive bakgrundskontroll, kommer därför att genomföras på slutkandidaten. Kandidaten kommer även genomgå en säkerhetsprövning.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpnade och sista ansökningsdag är 2025-12-16.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: hannah.trollsas@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2025
  • Ansök senast: 16 december 2025

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


10 november 2021

10 november 2021

Upphandlare/inköpare

30 mars 2022

MSB söker upphandlare

MSB söker upphandlare

21 december 2021