Upphandlare till ESF-rådet i Gävle!

Upphandlare till ESF-rådet i Gävle!

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren upphandlare på jakt efter nästa uppdrag? Drivs du av att skapa förändring? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi efter en upphandlare till Svenska ESF-rådet i Gävle. Vi tillämpar löpande urval, så se till att skicka in din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN

Svenska ESF - rådet söker en upphandlare för arbetsuppgifter inom inköp och upphandling. Arbetet innebär att man i samverkan med kärnverksamheten genomför hela upphandlingsprocessen från upprättande av upphandlingsdokument inkl. kravspecifikationer, utvärdering av anbud, upprättande av beslut och avtal, till uppföljning av befintliga avtal.

Rådet för Europeiska socialfonden i Sverige även kallat Svenska ESF-rådet, är en statlig myndighet som funnits sedan år 2000. De lyder under Arbetsmarknadsdepartementet med regeringens uppdrag att stärka den enskildes ställning på arbetsmarknaden. På myndigheten arbetar cirka 140 medarbetare fördelat på åtta regioner samt vid myndighetens huvudkontor i Gävle.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för hela inköps- och upphandlingsprocessen i sin helhet
* Göra självständiga direktupphandlingar och inköp
* Göra självständiga avrop från statliga ramavtal
* Analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
* Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
* Hantering av avtal, avtalsförlängning
* Vara ett allmänt stöd i upphandlingsfrågor till myndighetens medarbetare


VI SÖKER DIG SOM


* Har en högskoleexamen inom ekonomi eller juridik eller annan kvalificerad utbildning inom inköp alternativt annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som beställaren bedömer som likvärdig. Med kvalificerad utbildning inom inköp avses minst tvåårig yrkesutbildning inom inköp och upphandling
* Minst 3 års erfarenhet som upphandlar
* Har självständigt genomfört minst 10 upphandlingar de senaste 3 åren. Upphandlingarna ska inte ha varit direktupphandlingar


Vidare ser vi att du:
- Har goda kunskaper om upphandlingslagstiftning LOU (2016:1145) och dess tillämpningsområde samt gällande praxis
- Har god kunskap om hur arbetsrättsliga krav, miljökrav och övriga hållbarhetskrav kan ställas
- Har dokumenterad erfarenhet av att självständigt planera, leda och genomföra upphandlingar
- Har god kommunikativ förmåga avseende det svenska språket både muntligen och i skrift

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Flexibel
- Samarbetsvillig
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2024
  • Ansök senast: 15 juli 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Almi söker en upphandlingsansvarig

Almi söker en upphandlingsansvarig

12 juli 2024

Stockholm: Upphandlare

Stockholm: Upphandlare

9 juli 2024