Upphandlare till Inköp och upphandling

Upphandlare till Inköp och upphandling

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för affärer? Då kan vi ha jobbet för dig.

Enheten Inköp och upphandling ingår i ekonomiavdelningen direkt under regiondirektören och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid inköp och upphandlingar Enheten har i uppdrag att säkerställa att upphandling sker in enlighet med gällande lagstiftning, organisationens politiska beslut och på ett affärsdrivet samt hållbart sätt.” Region Jämtland Härjedalens totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till 2 miljarder kronor per år.

Vi är en enhet som expanderar och kommer under kommande år att tillföra flera funktioner till enheten för att öka inköpsstyrningen i regionen. Idag består vi av avtalscontroller, inköpare, materialkonsulent, upphandlare, medarbetare inom avropsfunktionen för bemanningsfrågor, administratör inom e-handel samt en enhetschef. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö, möjlighet till distansarbete, flextid och möjlighet till friskvård.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som upphandlare är ett administrativt arbete som är utåtriktat och fullt av utmaningar. Som upphandlare ansvarar du för hela processen när det gäller genomförandet av strategiska upphandlingar av varor och tjänster. Under 2021 påbörjar vi arbetet med kategoristyrning och vi söker nu en ny kollega som i huvudsak ska ansvara för upphandlingsprocessen inom kategorin övrigt material och tjänster vilket exempelvis kan innebära att genomföra upphandling av kontorsmaterial, tolktjänster och städtjänster. Du kommer att arbeta i nära samarbete med sakkunniga under processen. Ansvarsområden kan komma att förändras i framtiden.
Arbetet innefattar allt från att genomföra behovs- och marknadsanalys, upprätta och sammanställa upphandlingsdokument samt ansvara för anbudsutvärdering. Avtalsförvaltning ingår i arbetsuppgifterna och innefattar bland annat uppföljning av avtal, kontakter med kunder och leverantörer under avtalstiden.

Arbetets komplexitet gör att du behöver hantera olika uppgifter parallellt. Det är viktigt att vara lyhörd och förstå verksamhetens behov. Du deltar även i interna och externa nätverk samt bidrar till enhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Arbetet kräver ett taktiskt tankesätt och en hög grad av affärsmässighet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevant område. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från upphandlingsarbete och/eller anbudsarbete. För uppgiften behöver du i hög utsträckning ha förmåga att se möjligheter, ta initiativ och nå resultat.
Du arbetar på ett affärsmässigt sätt, är drivande och självständig med en förmåga att tänka ur ett helhetsperspektiv. Upphandlingsprocessen sker i nära samarbete med den beställande verksamheteten och det innebär att du behöver vara bra på att samarbeta och har förmågan att skapa engagemang. Goda kunskaper i Word och Excel är en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi ska trivas att arbeta tillsammans.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jämtland Härjedalen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2021
  • Ansök senast: 23 februari 2021

Besöksadress

Kyrkgatan 12 83127 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024