Upphandlare till kund i Solna

Upphandlare till kund i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Till vår kund i Solna söker vi en erfaren upphandlare som har kunskap inom entreprenadupphandling. Uppdraget har start omgående och förväntas pågå fram till 2023-12-31. Kundens kontor är beläget i fina lokaler i Solna och möjlighet till distansarbete finns i viss utsträckning.   


Kunden ska ta fram ett konkret webbstöd till upphandlande organisationer för att öka kunskapen om hur det strategiska inköpsarbetet kan bidra till att motverka Arbetslivskriminalitet. Insatserna ska bland annat rikta sig till ledningen hos upphandlande organisationer och Bygg- och anläggningssektorn ska prioriteras vid genomförandet.


Vi söker nu en erfaren Upphandlare inom Entreprenadupphandling som tillsammans med andra specialister inom olika områden hos kunden ska ta fram ett specifikt och konkret stöd som ska ge underlag och insikter för vilket stöd från kunden som olika målgrupper inom området Arbetslivskriminalitet behöver för att kunna stävja en osund konkurrens och tillse att inte oseriösa leverantörer vinner offentliga kontrakt idag.


Kunden har tagit fram en illustrativ modell över hela inköpsprocessen, som kunden använder i framtagande av våra webbstöd. Med denna modell visualiserar vi hela inköpsprocessen som är indelad i tre huvudsakliga zoner som handlar om att förbereda upphandlingen, genomföra den och slutligen realisera avtalet.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-11-10. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;


• analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
• upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
• ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister)
• hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer
• göra självständiga direktupphandlingar och inköp
• göra självständiga upphandlingar
• göra självständiga avrop från statliga ramavtal



Kvalifikationer
För rollen gällen nedan kompetenskrav;


• högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• goda kunskaper inom LOU/LUF
• erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Erfarenhet
Vi söker en upphandlare med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2023
  • Ansök senast: 10 november 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024