OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde snarast
Arbetsplats: Upphandlingsenheten i Kalmar
Basenheten Upphandling/Inköp/ förråd/hjälpmedel utgör en strategiskt viktig del av landstingets verksamhet och ingår i Serviceförvaltningen som är den förvaltning som bistår vården med yttre service. Serviceförvaltningen arbetar i ett verksamhetsledningssystem som är certifierat enligt ISO kvalité, miljö och arbetsmiljö.
Vi erbjuder dig, som upphandlare hos oss, ett betydelsefullt och spännande uppdrag. Du kommer att ansvara för upphandlingar som genomförs i projektform.
Du jobbar både enskilt och i team med övriga upphandlare och verksamheter inom vårt landsting utifrån stort fokus på våra kunder, processer, ekonomi och utveckling. I din roll som upphandlare tar du på bästa sätt tillvara på landstingets intressen genom resultatrika upphandlingar.
Basenheten har medarbetare placerade på eller i nära anslutning till två av länets sjukhus; Kalmar och Västervik, och har sammanlagt 67 medarbetare. Gruppen upphandlare består av 10 personer, placerade i Västervik och i Kalmar.
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och erfarenhet av upphandling i offentlig miljö eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av projektledning är meriterande. Arbetet kräver ett strategiskt tankesätt och en hög grad av affärsmässighet. Du är drivande, målinriktad och har god planeringsförmåga. Vi förutsätter att du har datorvana och goda kunskaper i Office-paketet. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet vad gäller samarbetsförmåga och social kompetens eftersom arbetet innefattar mycket kontakter med olika verksamheter och leverantörer. Då arbetet medför resor erfordras B-körkort.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Läs gärna mer om oss på www.ltkalmar.se