Upphandlare till Post- och telestyrelsen

Arbetsbeskrivning

PTS bevakar områdena elektronisk kommunikation och post. Med elektronisk kommunikation avses telefoni, Internet och radio. PTS arbetar för långsiktig konsumentnytta, långsiktigt hållbar konkurrens, effektivt resursutnyttjande och säker kommunikation.

Vad gör upphandlingsenheten och vad innefattar tjänsten?
Enheten är en av fyra enheter inom PTS administrativa avdelning. Enheten ansvarar för beredning av upphandlingsärenden från ax till limpa. Detta innebär bl.a. att skriva förfrågningsunderlag samt tillsammans med beställare identifiera myndighetens behov och utforma kravspecifikationer. Enheten ansvarar för att utvärdera anbud, skriva avtal, göra uppföljningar samt ge stöd och råd till beställare om upphandling. Därutöver ger enheten råd inom myndigheten i frågor om statsstöd, avtalsfrågor och vissa sekretessfrågor. Enheten hanterar även myndighetens avtalsregister och för talan vid överprövningar av upphandlingar m.m.

Enheten brinner för att utveckla offentlig upphandling och arbetar ständigt med förnyelse för att ligga i framkant inom området. Majoriteten av de upphandlingar som PTS genomför avser tjänster och medarbetarna utmanas hela tiden med att tänka innovativt och våga prova nya tillvägagångssätt.

Enheten består av fyra engagerade upphandlingsjurister, varav en chef och en med huvudansvar för avtalsuppföljning. Övriga arbetsuppgifter fördelas jämnt för att få god variation och bra arbetsbelastning. Det är mycket god stämning vilket både ger glädje till arbetsplatsen men även uppmuntrar till frågeställningar och diskussioner. Nu ska en av oss vara föräldraledig och vi söker dig som under denna tid vill arbeta och utvecklas tillsammans med oss.

Exakt vilka uppgifter som blir aktuella bestäms utifrån dina kunskaper och erfarenheter.

Vem söker PTS?
Vi söker dig med:
- antingen en utbildning inom offentlig upphandling, juristexamen, civ. ek. eller motsvarande akademisk utbildning samt ett års erfarenhet av praktiskt arbete med offentlig upphandling hos en offentlig myndighet

- eller tre års erfarenhet av praktiskt arbete med offentlig upphandling hos en offentlig myndighet

Meriterande är om du har:
- kunskap om avtalsrätt
- erfarenhet av att leda projekt/processer
- erfarenhet av arbete med förhandling
- kunskaper inom EU-rätt
- kunskaper om och praktisk erfarenhet inom IT-rätt i upphandlingssammanhang
- kännedom om statsstödsregelverket
- erfarenhet av arbete med uppföljning av avtal
- erfarenhet av arbete i upphandlingsverktyget Tendsign
- erfarenhet av att driva process i domstol
- notariemeritering

Tjänsten passar dig som:
- har mycket god samarbetsförmåga och god social förmåga
- har god initiativförmåga
- har integritet samt är noggrann och strukturerad
- är strategisk
- är flexibel och har mycket god förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter
- förmåga att hantera många parallella arbetsuppgifter
- sporras av utmaningar

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
PTS vill ta tillvara de kvalitéer som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Vad erbjuder PTS?
På PTS arbetar du på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Vi har intressanta och utvecklande arbetsuppgifter och tillgång till kompetensutveckling för alla. Friskvård är en del av arbetet och vi värdesätter en god balans mellan arbete och fritid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Post- och telestyrelsen STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Vikariat fr.o.m. snarast enligt överenskommelse t.o.m. april 2016.
  • Publicerat: 10 april 2015

Liknande jobb


Upphandlingsansvarig Topbostäder

Upphandlingsansvarig Topbostäder

27 maj 2024

Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024