OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsbolaget Sollentunahem är inne i en spännande utvecklingsfas, där upphandling kommer vara en viktig fråga för hela organisationen under 2022. Som upphandlare kommer du spela en avgörande roll för Sollentunahems utveckling av inköpsprocessen och upphandlingsstrategin, med målet att Sollentunahem ska bli en ännu vassare beställarorganisation för högre kundnöjdhet!
OM TJÄNSTEN
Som upphandlare kommer du tillsammans med vår strategiska upphandlare Jennifer utgöra upphandlingsteamet på Sollentunahem. Du kommer tillhöra Ekonomi- och IT-avdelningen och ha Frank (CFO) som din närmsta chef. Här arbetar idag 12 personer inom ekonomi, IT, juridik och upphandling. Sollentunahem ser vikten av att bygga ett starkt upphandlingsteam med fokus på långsiktighet och struktur. Som upphandlare på Sollentunahem kommer du ges möjlighet att ansvara för upphandlingar inom fastighet, entreprenad och administration.
**Du erbjuds**
* En spännande och bred roll inom upphandling där du får möjlighet att påverka och utveckla upphandlingsarbetet på Sollentunahem
* Ett väletablerat och tryggt bolag som samtidigt är mitt i en spännande utvecklingsresa
* En kultur och stämning som genomsyras av värdeorden: Affärsmässighet, omtanke och engagemang
ARBETSUPPGIFTER
- Arbeta med och driva upphandlingar inom bland annat entreprenad, bygg, förvaltning och konsulttjänster
- Arbeta med hela upphandlingsprocessen där du bidrar med din kompetens i alla moment
- Ha löpande samarbete med beställarorganisationen och avtalsägare samt hålla internutbildningar inom upphandling
- Samarbeta med Sollentuna kommun i samband med upphandlingar
- Arbeta i upphandlingssystemet Tendsign
VI SÖKER DIG SOM
- Har en, för tjänsten, relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik eller upphandlingsområdet
- Har flera års erfarenhet av att självständigt projektleda upphandlingar från behovsanalys till tecknat kontrakt
- Har goda kunskaper om Lagen om offentlig upphandling, LOU och upphandlingsprocessen
- Talar och skriver obehindrat på svenska då du dagligen kommunicerar på språket
Meriterande
* Erfarenhet av entreprenad- och tekniska konsultupphandlingar
* Erfarenhet av arbete med standardavtalen AB/ABT och ABK
* Erfarenhet av att ha arbetat i ett kommunalt bolag
Som person är du:
* Självgående
* Har god samarbetsförmåga
* Strukturerad
* Ansvarstagande
Övrig information
* Start: Så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid
* Placering: Sollentuna, med möjlighet att arbeta både från kontoret och hemifrån. Vid årsskiftet 2022/2023 flyttar Sollentunahem till nyrenoverade och moderna kontorslokaler nära Sollentuna station, som är anpassade efter ett flexibelt arbetssätt.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Sista ansökningsdag: 2022-04-18
INFORMATION OM FÖRETAGET
Sollentunahem bidrar till ett bättre samhälle genom att skapa trygga och hållbara boendemiljöer där människor trivs och vill bo. Sollentunahem är ett fastighetsbolag som ägs av Sollentuna kommun. De utvecklar och förvaltar cirka 4 800 hyreslägenheter och 200 lokaler inom Sollentuna kommun. Sollentunahem har 76 medarbetare och en omsättning på 409 miljoner kronor. Deras bostadsbestånd finns inom hela kommunen och består av en mix från 1950-talet till 2020-tal. Sollentunahem är i en spännande utvecklingsfas med nyproduktion av cirka 1 500 hyreslägenheter samt förnyelse och underhåll av äldre bebyggelse. Här kan du läsa mer om Sollentunahem som arbetsgivare!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231