OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som har minst tre års erfarenhet av upphandlingsarbete och som vill testa på att arbeta hos en statlig myndighet! Här har du chansen att få utveckla och bidra med dina kunskaper i en spännande roll. Sök tjänsten idag då start är omgående.
OM TJÄNSTEN
Då ordinarie inköpssamordnare på myndigheten provar annan statlig tjänst behövs en resursförstärkning under pågående rekrytering av ersättaren. Detta uppdrag pågår tills att den nya inköpssamordnaren är på plats, detta innebär att du även kommer att sköte överlämning av arbetet och befintliga rutiner till den som tar över.
Tjänsten som upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid under ca 5 månader med start så snart som möjligt, gärna senast v.47. För rätt person finns eventuellt möjlighet till förlängning.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget innebär följande löpande arbetsuppgifter:
* Ansvara för upphandlingsprocessen i sin helhet vilket innebär att göra självständiga upphandlingar, direktupphandlingar och inköp samt att göra självständiga avrop från statliga ramavtal
* Analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
* Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
* Hantering av avtal och avtaltsförlängningar
VI SÖKER DIG SOM
* En högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning, alternativt en YH-utbildning som upphandlare eller likvärdig utbildning
* Minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
* Goda kunskaper inom LOU
* Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. Mercell TendSign
* Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Flytande kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift
Meriterande om du har:
* Erfarenhet av att ha arbetat i Mercell Tendsign Pro:s strukturerade dokument
* Erfarenhet av att ha arbetat med administratörsbehörighet i Tendsign Pro
* Erfarenhet av upphandlingsarbete från statlig myndighet
För att klara rollen bör du kunna arbeta självständigt, ha ett starkt driv och fokus på uppgiften. Snabbt kunna sätta sig in i och lösa varierade och ibland komplexa arbetsuppgifter.
Övrig information
* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid t.o.m 31/3-2022
* Placering: Gävle
* Arbetstider: 8:30-16:30, arbetet genomförs på distans fram till årsskiftet med möjlighet till delvis distansarbete efterråt
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Swedbanks önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231