Upphandlare till statlig myndighet

Upphandlare till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Tjänsten innefattar bl.a. följande löpande arbetsuppgifter:

• ansvara för upphandlingsprocessen i sin helhet.
• göra självständiga direktupphandlingar och inköp.
• göra självständiga upphandlingar (förenklat och öppet förfarande).
• göra självständiga avrop från statliga ramavtal.
• analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden.
• upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer.
• hantering av avtal, avtalsförlängning.

Upphandlaren genomför i samverkan med kärnverksamheten hela upphandlingsprocessen, från upprättande av upphandlingsdokument inkl. kravspecifikationer, utvärdering av anbud, upprättande av beslut och avtal, till uppföljning av befintliga avtal.

Placeringsort: Gävle. Arbetet genomförs på distans fram till årskiftet med möjlighet till delvis distansarbete efteråt. 

Tjänsten som upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid under ca 5 månader med start så snart som möjligt, gärna senast V47. För rätt person finns ev. möjlighet till förlängning.

Om dig
Vi söker dig som uppfyller nedanstående krav:

• högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare eller likvärdig utbildning samt minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• goda kunskaper inom LOU.
• erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. Mercell TendSign.
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Mycket meriterande om du även har följande erfarenhet.

• erfarenhet av att ha arbetat i Mercell Tendsign Pro:s strukturerade dokument 
• erfarenhet av att ha arbetat med administratörsbehörighet i Tendsign Pro (
• erfarenhet av upphandlingsarbete från statlig myndighet 

Som person ser vi att du är van att arbeta självständigt, har ett starkt driv och fokus på uppgiften. Du ska snabbt kunna sätta sig in i och lösa varierade och ibland komplexa arbetsuppgifter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve via. 023-705596 alt. ulrika.struve@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Upphandlare, Inköpare, upphandling, LOU, Gävle, Adecco, statlig myndighet,

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2021
  • Ansök senast: 29 oktober 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Upphandlingsansvarig

Upphandlingsansvarig

30 maj 2024

Procurement Specialist

30 maj 2024