Upphandlare till Sundsvall

Upphandlare till Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Vad gör CSN?

Vi har ett av världens mest generösa studiestöd. Tack vare denna möjlighet kan alla i Sverige studera, oavsett bakgrund. Hos oss kan du bidra med din kompetens och kunskap till samhällsnyttan och vårt viktiga uppdrag att göra studier möjligt.

Vad erbjuder vi?

Som medarbetare på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, möjlighet till distansarbete och generösa förmåner.

CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. För att vi ska nå bästa resultat agerar och leder vi med tillit som förhållningssätt. Vi finns från Kiruna i norr till Lund i söder, med huvudkontor i Sundsvall. Vill du också bli en av oss och bidra till laget CSN? På ekonomiavdelningen kan vi erbjuda ett intressant och utvecklande arbete. Vi förser uppdragsgivaren och myndigheter med olika ekonomiska sammanställningar, som till exempel årsredovisning, budgetunderlag och andra ekonomiska rapporter. För närvarande arbetar drygt 30 medarbetare på avdelningen.

Avdelningen består av två enheter och en funktion som består av upphandling, redovisning, controllerverksamhet och administrativ service. Upphandlingsfunktionen har en framträdande och aktiv del i allt som rör myndig­hetens upphandlingar.

Vi söker nu en erfaren upphandlare  till upphandlingsfunktionen med placering i Sundsvall. Du kommer att ingå i ett team av tre upphandlare som stödjer verksamheten med upphandlingar.

Arbetsuppgifter:

I din roll som upphandlare säkerställer du att alla typer av upphandlingar sker i enlighet med gällande lagar och regler. Utifrån upphandlingsprocessen ansvarar du självständigt och affärsmässigt för att kvalitetssäkra hela upphandlingen genom att fastställa tidplan, ansvarsfördelning, dokumentationskrav med mera samt ge stöd till beställaren. Arbetet bedrivs i nära samarbete med myndighetens nuvarande upphandlare, beställare och beslutsfattare. I arbetsuppgifterna ingår även förvaltning av kontrakt, som till exempel bevakning av utgångna kontrakt och initiering av nya samt genomförande av kontraktsförlängningar. Vidare kommer du också att delta i uppföljning av att det interna regelverket efterlevs samt uppföljning genom spendanalyser.

Vi söker dig som har:


• Relevant högskoleutbildning, alternativt annan utbildning såsom tex YH-utbildning inom upphandling eller arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig för tjänsten.
• Ca 3 års aktuell erfarenhet eller mer som upphandlare inom offentlig sektor (stat, kommun och region)
• Goda kunskaper i LOU (lagen om offentlig upphandling) och dess tillämpning
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i engelska tal och skrift
• Mycket god vana av MS-office (företrädesvis Word, Excel, Outlook och PowerPoint)

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av upphandlingsarbete inom statlig verksamhet
• Erfarenhet av arbete i e-upphandlingssystem
• Erfarenhet av upphandling inom IT

Hur är du som person?

Som person förstår och tillämpar du affärsmässiga principer.  Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse och har en vilja och förmåga att hjälpa andra för att leverera lösningar.

Du är noggrann och väl medveten om kvalitetsstandard. Det är viktigt att du arbetar bra tillsammans med andra. För att lyckas tar du ansvar för din uppgift och strukturerar ditt arbete och driver processer vidare. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Resor i tjänsten kan förekomma.

Anställningsform
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Omfattning
Heltid

Önskat startdatum

Enligt överenskommelse.

Referens
HR/2025:1

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 250202

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Omfattning
Heltid

Referens
HR/2025:1

Övrigt

Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar.

Läs om hur du ansöker om du har skyddade personuppgifter.

Läs mer om vår rekryteringsprocess.

Så behandlar vi dina personuppgifter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-utvecklare Thomas Svensson
060-186127
Kontorschef Lena Munther
060-135016
SACO-S/CSN Catherine Malmborg
070-335 66 04
ST inom CSN Anneli Gårdbäck
031-60 78 19
Proffice Inger Bydén
070-270 21 48
Proffice Niclas Ericsson
073-343 41 13
Source Ulrika Berglund
0708 13 91 57
Source Ulrika Berglund
0708-13 91 57
HR-utvecklare Marie Larsson
060-186235
SACO-S/CSN Cathrine Malmborg
070-335 66 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CSN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2025
  • Ansök senast: 2 februari 2025

Besöksadress

N Tjärngatan 2
None

Postadress

None
SUNDSVALL, 85182

Liknande jobb


10 november 2021

10 november 2021

Upphandlare/inköpare

30 mars 2022

MSB söker upphandlare

MSB söker upphandlare

21 december 2021