Upphandlare till Tyresö kommun

Upphandlare till Tyresö kommun

Arbetsbeskrivning

Vad vi gör och vill

I Tyresö kommun utgår vi ifrån Tyresöbornas behov och vi vet att det är motiverade medarbetare som är vägen till framgång.

Här jobba alla mot samma gemensamma övergripande mål:

- Motiverade medarbetare hos Sveriges bästa offentliga arbetsgivare
- Kvalitetsförbättringar skapar vi tillsammans, hela tiden
- Tyresö levererar bra välfärdstjänster som skapar goda livsvillkor – här finns plats för alla
- Hållbar ekonomi – kostnadseffektiv, balanserad och cirkulär.

Vi är idag elva medarbetare på upphandlingsenheten placerade på stöd- och servicekontoret. Förutom åtta upphandlare, med kategoriansvar och mer juniora upphandlare, finns en utvecklingsledare och en avtalscontroller på enheten. Våra uppdragsgivare finns inom hela kommunen och efterfrågan på våra tjänster är stor, både före, under och efter upphandlingsfasen.

Om tjänsten

Just nu finns möjlighet för dig, som är i början på din karriär som upphandlare inom offentlig sektor, att söka en upphandlartjänster hos oss.

Som upphandlare arbetar du dels med att ge kommunen stöd i frågor som rör inköp och upphandling samt avtalsfrågor och administration, dels självständigt genomföra upphandlingar, vilket innebär att du utformar förfrågningsunderlag i dialog med verksamheten, utvärderar och tilldelar, tecknar kontrakt och följer upp avtalet.

I uppdraget samarbetar du med flera intressenter och deltar i olika interna och externa arbets- och referensgrupper. Du arbetar ofta i projektform i nära samarbete med medarbetare från olika delar av verksamheten, där du som upphandlare projektleder exempelvis ramavtalsupphandlingar.

Upphandlingsenheten ansvarar också för utveckling och implementering av kommunens inköpsprocess och i det arbetet förväntas du bidra.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning i 6 månader kan komma att tillämpas. 

Vem är du?

Du har högskoleexamen inom juridik, ekonomi, IT eller en relevant eftergymnasial utbildning, till exempel YH-utbildning inom inköp/upphandling gärna med inriktning entreprenadupphandling.

Följande kvalifikationer ser vi som extra meriterande:

viss vana att genomföra egna upphandlingar/direktupphandlingar tidigare ha arbetat i TendSign eller annat upphandlingssystem tidigare ha arbetat i kommun eller annan myndighet har arbetat med projektledning

Du behärskar svenska språket väl, både i tal och skrift, då arbetet innebär många interna och externa kontakter samt omfattande dokument.

För att lyckas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga och gott omdöme. Du är serviceinriktad, självgående samt har en problemlösande analysförmåga.

Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag och en arbetsplats där du kommer att få ta mycket eget ansvar, samtidigt som stöd finns hos många erfarna och kunniga kollegor.

Välkommen med din ansökan

Varmt välkommen med din ansökan senast 25 september 2022. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon

Upphandlingschef, Åsa Sundqvist Olsson, telefon 08-578 291 55 mejl: asa.olsson@tyreso.se

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här: www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer



Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss, här trivs nya tankar.



Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyresö kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Liknande jobb


15 juni 2024

Erfaren upphandlare till myndighet i Gävle

Erfaren upphandlare till myndighet i Gävle

14 juni 2024

13 juni 2024