OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norsjö Kommun ska enligt kommunvisionen vara en attraktiv och företagsam kommun där kropp och själ hinner med. Vi brukar ofta skryta om att vi har världens bästa vardag!
Norsjö kommun är indelad i tre verksamhetsområden där Kommunal utveckling är ett. I verksamhetsområdet finns en Tillväxtavdelning där vi nu söker en ny medarbetare som upphandlare/handläggare. Det är viktigt att den sökande delar kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden.
Stationeringsort: Norsjö
Omfattning: Heltid från 2017-01-01 eller efter överenskommelse
Arbetsuppgifter: Som upphandlare arbetar du med upphandling av varor, tjänster och entreprenader för kommunens olika verksamheter. Du medverkar i hela upphandlingsprocessen och får självständigt genomföra upphandlingar från behovs- och marknadsanalys till uppföljning och avtal. Det handlar också om att utveckla kommunens rutiner för inköp och upphandlingar. Arbetet innebär många interna och externa kontakter för att vägleda interna medarbetare men även stödja det lokala näringslivet med viss utbildning på upphandlingsområdet. Våra upphandlingar ska så långt det är möjligt vara tillgängliga även för mindre lokala företag.
Som handläggare bistår du hela verksamhetsområdet med vissa utredningsuppdrag av samhällsplaneringskaraktär. Den sökande måste ha en god administrativ känsla eftersom ordning och reda samt skicklighet att skriva lättfattade men juridiskt korrekta texter är en förutsättning.
Utbildning/erfarenhet: Vi söker dig som har högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning med inriktning på eller en kombination av ekonomi, upphandling/inköp, juridik, samhällsplanering eller annan motsvarande utbildning som vi bedömer som lämplig. Du har goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU) och erfarenhet av upphandlingsfrågor från offentlig sektor eller näringsliv. Vi söker i första hand en utbildad inköpare med inriktning mot offentlig verksamhet, alternativt har erfarenhet av att upprätta inköpsprocesser i större organisationer. Erfarenhet av e-avrop eller liknande upphandlingsverktyg är meriterande. Vana att arbeta i MS-Office är ett krav. B-körkort erfordras.
Personliga egenskaper: Som person är du utåtriktad, har ett strukturerat arbetssätt och arbetar bra tillsammans med andra. Du ska kunna arbeta självständigt och ha god initiativförmåga, tycka om att arbeta parallellt med flera olika frågor och ha förmåga att bygga förtroendefulla relationer. Viktigt är att du har förmåga att skapa en öppen och tydlig kommunikation till kollegor och leverantörer. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform: Tillsvidareanställning men provanställning 6 månader tillämpas
Löneanspråk: Ange löneanspråk i ansökan.
Upplysningar: Tillväxtchef Eleonore Hedman tfn. 0918-141 39 eller verksamhetschef Lars-Åke Holmgren, tfn. 0918-141 43. Facklig företrädare för VISION, Christer Hagström, tfn. 0918-142 42, för Kommunal Carina Lidén 0918-141 41
Sista ansökningsdag: 2016-11-06
Övrigt: Vi skickar en bekräftelse på varje inkommen ansökan. Det är därför viktigt att Ni hör av er om ni inte får någon sådan. Kontakta då Emma Larsson, tfn. 0918-14164.
Vi eftersträvar i möjligaste mån en jämn könsfördelning på våra arbetsplatser.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Jonas Edström
0918-14193
Lärarförbundet Johanna Persson
070-520 76 72
LR Mattias Jonsson
0918-14217
Avdelningschef .
0918-14131
Vision Karl Nyström Edefjäll
0918-14127
Kommunal Carina Lidén
070-5931564
SACO/SSR Glenn Lundgren
0918-14134
Avdelningschef Kristina Holmström
070-0537594
Enhetschef Anette Johansson
070-2322136
Vårdförbundet Caroline Malm
0918-14243