Upphandlare/Upphandlingsassistent

Arbetsbeskrivning

Gemensam Service söker Upphandlare/Upphandlingsassistent Heltid, fördelat på 50 % Upphandlare och 50 % Upphandlingsassistent, med tillträde snarast efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter inom såväl offentlig som privat sektor. Organisation: Upphandlingsenheten som består av fyra personer är placerad centralt i organisationen och utgör en del av kommunens gemensamma stödresurser. Enhetens huvudsakliga uppdrag är att verkställa upphandling avseende kommunens anskaffning av varor och tjänster. Vi arbetar även strategiskt med att utveckla och effektivisera kommunens upphandlings- och inköpsarbete. Kommunen köper varor och tjänster för ca 300 miljoner kronor per år. Arbetsuppgifter: Medverka i och självständigt genomföra upphandlingar för kommunens verksamheter. Arbetet omfattar hela processen från upprättande av förfrågningsunderlag till förvaltning av avtal. Större upphandlingar genomförs i projektform i nära samverkan med verksamhetsföreträdare och med upphandlaren som projektledare. Uppföljning och framtagande av statistik. Informera om enhetens avtal och verksamhet. Administrera upphandlingsarkiv samt avtalsdatabas. Arbetet är mycket omväxlande och innebär också mycket kontakter både internt och externt. Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen. Kunskaper och bakgrund: Vi tror att du har utbildning på lägst gymnasienivå. Har du också utbildning inom offentlig upphandling (SIPU, SOI eller motsvarande) är detta meriterande. Du ska också ha praktisk erfarenhet av offentlig upphandling, samt god datorvana. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Vi tror att du: ?är utåtriktad och positiv med utpräglad servicekänsla ?är noggrann och van att arbeta självständigt men också fungerar bra i grupp ?har kommunikativ förmåga ?är analytisk och har god samarbetsförmåga ?är initiativrik och har lätt för att uttrycka dig stringent i underlag och rapporter

Kontaktpersoner på detta företaget

Myndighetschef Randi Graungaard
0293 - 21 84 20
SSR/Socialsekreterare Linda Isaksson Vestberg
0293-21 82 72
VISION/Biståndshandläggare Camilla Bodin
0293-21 84 39
Personalchef Eva Berggård Nygren
0293-21 84 23
HR-konsult Ann-Charlotte Westman
0293-218313
HR-konsult Ann-Sofie Jonsson
0293-21 84 50
Personalorganisationernas företrädare nås via ko
0293-21 80 00
Personalchef Eva Berggård Nygren
0293-218423
Kommunchef Yvette Axelsson
0293-21 8211
Chef för Gemensam service Håkan Bergström
0293-218203

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tierps kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 10 maj 2010
  • Ansök senast: 24 maj 2010

Besöksadress

Centralgatan 7 81580 TIERP
None

Postadress

Centralgatan 7
TIERP, 81580

Liknande jobb


Supply & Demand Manager, Franchise

20 maj 2024

Strategic Buyer Components

Strategic Buyer Components

26 april 2024

27 oktober 2023