Upphandlings- och produktionsassistent, Upphandlingscentrum

Arbetsbeskrivning

Upphandlingscentrum inom Region Östergötland ansvarar för regionens samtliga upphandlingar av varor, utrustning, tjänster och entreprenader för hälso- och sjukvård, tandvård, IT-verksamhet och fastigheter. Enheten är en konsultativ, strategisk resurs för hela regionen i upphandlingsfrågor. Den totala upphandlingsvolymen är cirka tre miljarder kronor per år.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att ha ett brett och varierat arbetsinnehåll som stöd till våra upphandlare i arbetet med upphandlingar och avtal. Du kommer att ha mycket kontakt med våra leverantörer och företrädare för Region Östergötlands verksamheter. Ditt viktigaste uppdrag är att inom förvaltningsorganisationen vidmakthålla och ansvara för regionens affärssystems inköpsmodul och dess innehåll. Övriga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: 


• Skapa och ta fram rapporter/nyckeltal/statistik ur våra affärssystem
• Hålla utbildningar för större och mindre grupper
• Stödja och vägleda regionens beställare i upphandlings- och avtalsfrågor
• Ge administrativ service vid upphandling av varor och tjänster
• Handlägga vissa egna upphandlingar med stöd av upphandlare
• Uppdatera och underhålla information och struktur på vårt intranät

Utbildning och erfarenhet
Du har en lämplig eftergymnasial utbildning om minst 40 poäng (60hp), gärna inom ekonomi, logistik eller IT, och kännedom om LOU, alternativt utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har god kunskap i svenska språket både i tal och skrift och god kunskap i engelska språket både i tal och skrift. Du har mycket goda IT-kunskaper och är van att arbeta med IT-system. Du har dokumenterad mycket god kunskap i excel, särskilt inom området makro och pivot-tabeller. Grundkunskaper i excellerator samt erfarenhet av affärssystemen agresso och tendSign är meriterande. Det är också meriterande med kunskap inom e-handel.

Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten, stabil och har en tydlig problemlösande analysförmåga. Du har förmåga att organisera och strukturera arbetet och du är självgående. Du ser till att få saker gjorda snabbt och effektivt. Du har mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Gruppchef, 010-103 83 84, marie.e.andersson@regionostergotland.se

Fackliga företrädare:
Vision: Bernadett Brink , 010-103 62 75.
SACO: Håkan Hultberg, 010-103 05 19.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 20 december 2016. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland Finspång
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 29 november 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024