OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åklagarmyndigheten har en central roll i brottsbekämpningen och bidrar till ett rättssäkert samhälle.Vi finns över hela landet och har ca 1 300 medarbetare.Hos oss arbetar bland annat åklagare, administratörer, ekonomer och statistiker.Vi erbjuder kompetensutveckling, flexibla arbetstider och karriärmöjligheter. Åklagarmyndigheten söker en kvalificerad medarbetare till ekonomiavdelningen som, under ekonomidirektören, kommer att vara ansvarig för myndighetens upphandlingsverksamhet.Som upphandlingsansvarig har du, tillsammans med en upphandlare, det övergripande ansvaret för att planera och genomföra upphandlingar inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU).Vidare har du ansvaret för myndighetens rutiner för den löpande inköpsverksamheten och myndighetens kommersiella avtal.En viktig uppgift för dig blir att utveckla det redan påbörjade införandet av E-handel.Du kommer även att ha ansvar för myndighetens miljöledning samt vissa telefonifrågor.I uppgifterna ingår att ge stöd och råd till chefer och andra inom myndigheten.Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten vilket ställer stora krav på din samarbetsförmåga.Vi söker dig med * relevant högskoleutbildning[tex[ekonomi eller juridik. * erfarenhet av liknande arbeten med ansvar för [inköp och upphandlingar * mycket god kunskap om lagar och förordningar som gäller offentlig upphandling. * goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift. * erfarenhet från arbete med E-handel.Erfarenhet från arbete med miljö - och kvalitetsfrågor är meriterande.Du[tycker det är roligt att samarbeta med andra, har ett konsultativt arbetssätt och gillar att arbeta i ett högt tempo.Arbetet kräver god social förmåga och servicekänsla.Du är initiativrik och har ett affärsmässigt förhållningssätt.Du kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.Vi tillämpar provanställning.Vi eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning.[[ Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Gunilla Bruun
010-562 51 27, 073-707 37 03
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Nicklas Lagrell, utbildningschef
010-562 51 03
Lena Möller, biträdande ekonomidirektör
010-562 51 11
Linda Billfalk Åkerlund, facklig kontakperson Jusek
070-315 56 38
Margareta Sandholm, bitr personaldirektör
010-562 50 75